NVU vraagjes

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

NVU vraagjes

Bericht door vulture »

Is het mogelijk om bij NVU ergens aan te geven dat elke koppeling die je maakt dat er standaard als target _blank moet komen te staan nu moet ik het iedere keer ingeven via menu geavanceerd bewerken.

Hoe kan ik in een reeds bestaande pagina die ik edit de kleur van het lettertype automatich de goede kleur laten zijn. Moet nu steeds iedere keer de kleur wijzigen. Via bewerken voorkeuren lettertypen heb ik deze optie gewijzigd het werkt wel in een nieuw pagina maar niet in een bestaande.

p.s. NVU is een beetje ongelukkig gekozen naam. In nederlands is een een extreem rechtse parij die dezelfde afkortingsletters heeft. Nederlandse Volks Unie
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: NVU vraagjes

Bericht door ByteWarrior »

aasgier schreef:Is het mogelijk om bij NVU ergens aan te geven dat elke koppeling die je maakt dat er standaard als target _blank moet komen te staan nu moet ik het iedere keer ingeven via menu geavanceerd bewerken.
Even terzijde: meestal is het geen goed idee om target _blank te gebruiken. Hiermee geef je de gebruiker geen keuze. Eigenlijk zou het dus de gebruiker moeten zijn die kiest hoe/waar hij zijn pagina opent...
p.s. NVU is een beetje ongelukkig gekozen naam. In nederlands is een een extreem rechtse parij die dezelfde afkortingsletters heeft. Nederlandse Volks Unie
Het is dan ook niet NVU, maar Nvu. Je moet het lezen als 'N'-view en je moet het verstaan als 'new-view'.

Hoogstwaarschijnlijk hebben ze wel gecontroleerd of geen bedrijven zijn die die naam gebruiken. Een politieke partij heeft echter niets met de naam te maken. De kans ik ook klein dat een politieke partij de naam gaat opeisen... Het is zeer moeilijk om een naam te vinden die overal werkbaar is.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Eigenlijk zou het dus de gebruiker moeten zijn die kiest hoe/waar hij zijn pagina opent...
In FF kan je natuurlijk altijd kiezen hoe je je link wil openen.
Toch wil ik graag weten hoe je dat in Nvu het beste kan regelen


NVU is al een politieke partij sinds 1971. http://www.nvu.info/
het lijdt tot verwarring/
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

aasgier schreef:NVU is al een politieke partij sinds 1971. http://www.nvu.info/
het lijdt tot verwarring/
Tja... in Nederland misschien. Maar in andere landen weer niet.
Verzin je een andere naam dan krijg je weer het zelfde in een andere land.
IMHO is dit gekeuvel om niks...
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

MHO is dit gekeuvel om niks...
Kwam het tegen bij het zoeken naar Nvu. Het was ook maar een p.s.
Back to the topic heb je dan een antwoord op mijn vragen want die heb ik nog ssteeds niet gehad!
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

aasgier schreef:Back to the topic heb je dan een antwoord op mijn vragen want die heb ik nog ssteeds niet gehad!
Nee. Schijnbaar niet... want dan had ik je die uiteraard wel gegeven ;)
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Re: NVU vraagjes

Bericht door Tjaard »

ByteWarrior schreef: Even terzijde: meestal is het geen goed idee om target _blank te gebruiken. Hiermee geef je de gebruiker geen keuze. Eigenlijk zou het dus de gebruiker moeten zijn die kiest hoe/waar hij zijn pagina opent...
Dus daarom bestaat het attribuut niet meer in XHTML1.0 strict :) . (duh)

Maarre... ik weet niet of je zelf tags in kunt voeren, maar zoek eens op <base target="_blank" /> . Vraag me niet of het valid is of niet, maar dan hoef je het maar 1x te doen.
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Plaats reactie