Lightning versie niet compatibel

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
eus18
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 oktober 2006, 14:56
    Windows 7 Chrome

Lightning versie niet compatibel

Bericht door eus18 »

Omdat mijn agenda niet meer werkte heb ik deze verwijderd uit Thunderbird.
Vervolgens probeer ik de add on van Lightning opnieuw te installeren maar krijg ik de volgende mededeling:

" Deze add-on is niet compatibel met uw versie van Thunderbird"

Ik weet niet wat ik moet doen om dit op te lossen!!

Kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Lightning versie niet compatibel

Bericht door W Postelmans »

Als je TB 32 bits, versie 60.4 gebruikt (voor zover ik weet de laatste nieuwe), dan werkt Ligthning 6.2.4 daarmee goed samen.

Ik ondervondt verschillende keren dat de ontwikkelaars van Lightning net niet te nauw nemen met het up to date brengen van de teksten op hun website, regelmatig is de versienummer en of versienummer van de compatibele TB fout (achterhaald), of zij maken er een rommeltje van door de versienummer van de LINUX Lightning te verwisselen met de versienummer van de Windows Ligthning (die verschillend zijn). Kortom, ik vertrouw de vermeldingen van versie nummer op die website "voor geen haar".
Voor zover ik kan zien heb ik de compatibele Lighting vorige maand gedownloaded vanaf het keuzemenu waarop je kan lezen dat je Ligthning 5.4 kan downloaden. Ik hoop dat onderwijl de ontwikkelaars de versie niet veranderd hebben zonder hun teksten aan te passen. Maar normaal zou je daar de juiste Lightning moeten kunnen downloaden.
Best is waarschijnlijk om eerst een goede backup van je systeem te nemen, dan deze lightning versie te installeren (klik op "toch installeren"), en met een beetje geluk werkt dan je calender.
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Lightning versie niet compatibel

Bericht door W Postelmans »

Als je TB 32 bits, versie 60.4 gebruikt (voor zover ik weet de laatste nieuwe), dan werkt Ligthning 6.2.4 daarmee goed samen.

Ik ondervondt verschillende keren dat de ontwikkelaars van Lightning net niet te nauw nemen met het up to date brengen van de teksten op hun website, regelmatig is de versienummer en of versienummer van de compatibele TB fout (achterhaald), of zij maken er een rommeltje van door de versienummer van de LINUX Lightning te verwisselen met de versienummer van de Windows Ligthning (die verschillend zijn). Kortom, ik vertrouw de vermeldingen van versie nummer op die website "voor geen haar".
Voor zover ik kan zien heb ik de compatibele Lighting vorige maand gedownloaded vanaf het keuzemenu waarop je kan lezen dat je Ligthning 5.4 kan downloaden. Ik hoop dat onderwijl de ontwikkelaars de versie niet veranderd hebben zonder hun teksten aan te passen. Maar normaal zou je daar de juiste Lightning moeten kunnen downloaden.
Best is waarschijnlijk om eerst een goede backup van je systeem te nemen, dan deze lightning versie te installeren (klik op "toch installeren"), en met een beetje geluk werkt dan je calender.
Gebruikersavatar
oeekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 mei 2007, 14:32
    Windows 10 Firefox

Re: Lightning versie niet compatibel

Bericht door oeekker »

Lightning wordt samen met Thunderbird meegeleverd als je Thunderbird installeert. Als je de add-on niet ziet, volg dan deze instructies:
https://support.mozilla.org/nl/kb/calen ... hunderbird
Bij mij was het voldoende om de pref extensions.installedDistroAddon.{e2fda1a4-762b-4020-b5ad-a41df1933103} te verwijderen/herinitialiseren.
eus18
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 oktober 2006, 14:56
    Windows 7 Chrome

Re: Lightning versie niet compatibel

Bericht door eus18 »

Heb de agenda inmiddels weer op mijn PC staan.
Het lukt aleen nog niet om nieuwe taken in te voeren en synchroniseren met telefoon agenda werkt ook nog niet.

Ideeen?????
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Lightning versie niet compatibel

Bericht door W Postelmans »

Ik werk niet met een agenda op mijn smartphone, daarom heb ik daar geen ervaring mee.
Voor zover ik weet heeft Ligthning geen interface naar een cloud toepassing, dus ook niet naar een smartphone. Ik veronderstel dat , als je je agenda op je smartphone wil consulteren, je niet lightning maar wel bijv. Google Agenda moet gebruiken. Klopt dat oeekker?
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Lightning versie niet compatibel

Bericht door W Postelmans »

Toch nog iets gevonden! Kijk misschien eens hier: "https://support.mozilla.org/nl/kb/light ... gle-agenda"
eus18
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 oktober 2006, 14:56
    Windows 7 Chrome

Re: Lightning versie niet compatibel

Bericht door eus18 »

Heb ik gedaan.
Ben nog niet verder gekomen.
Wel zie ik bij actievetietenbeheer een heleboel synchronisatie zaken.
Ik kan deze niet uit de lijst verwijderen.
Lijkt of dit geblokkeerd is/wordt.
Kan hier iets mee zijn??
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Lightning versie niet compatibel

Bericht door W Postelmans »

Dat zou kunnen, maar zoals ik al schreef gebruik ik Google Agenda niet, ik bekijk mijn agenda enkel op PC. Ik kan je niet verder helpen met dit probleem.
Ik zou je voorstellen om, tenzij iemand hier met meer ervaring in agenda's je betere raad kan geven, eens te proberen TB van je PC te verwijderen, ook de profielen (natuurlijk pas nadat je alle nuttige info ergens genoteerd hebt), al je profielen te verwijderen, TB opnieuw "maagdelijk" te installeren en opnieuw te beginnen met het vanaf scratch aanmaken van je profielen.
Je kan eventueel, alvorens je je TB verwijdert, je mailboxen (zie filenames per account in "serverinstellingen" onderaan "Lokale Map"), en je Lokale Mappen (zie "Lokale Mappen", "Accountinstellingen", onderaan bij "Lokale Mappen") copieren naar een stick (of bijv. een externe disk?). Dan kan je, na herinstallatie, de inhoud van die mappen terugzetten door in de andere richting te copieren.
eus18
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 oktober 2006, 14:56
    Windows 7 Firefox

Re: Lightning versie niet compatibel

Bericht door eus18 »

Hoe zeker ben is het dat ik mijn instellingen en adressen dan niet kwijt raak.
Ik ben een beetje huiverig hiervoor.
eus18
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 oktober 2006, 14:56
    Windows 7 Firefox

Re: Lightning versie niet compatibel

Bericht door eus18 »

Heb ik als ik dat doe ook weer de indeling per mail adres terug zoals die nu wordt weergegeven met daarin de desbetreffende emails???
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Lightning versie niet compatibel

Bericht door W Postelmans »

Ik raadde je een volledige herinstallatie aan omdat het me lijkt dat iets in je huidige TB veroorzaakt dat je zeer ongewone en verwarrende effecten krijgt. I.p.v. je instellingen 1 voor 1 terug te draaien tot je TB weer naar behoren werkt lijkt mij veel moeilijker en tijdrovender dan "opnieuw beginnen".

Als je vanaf nul opnieuw aanvangt, dan kan je enkel de mappen/accounts/adressen etc... terug halen die je op voorhand bijv. naar een stick gekopieerd hebt, of waarvan je alle belangrijke kenmerken op voorhand alle belangrijke info genoteerd hebt zodat je die instellingen na de herinstallatie opnieuw in kan stellen.
eus18
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 oktober 2006, 14:56
    Windows 7 Chrome

Re: Lightning versie niet compatibel

Bericht door eus18 »

# W Postelmans
Heb je een prive bericht gestuurd.

Gr. Eus
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Lightning versie niet compatibel

Bericht door W Postelmans »

@eus18: heb nog steeds niets ontvangen. Probeer het misschien nog eens?
Plaats reactie