Problemen Telenet en Thunderbird

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Chrome

Problemen Telenet en Thunderbird

Bericht door toshibake »

Hallo, er zouden sinds anderhalve week problemen zijn met een deel van gebruikers van Thunderbird met diegene die Telenet als provider hebben. Telenet lijkt niet gehaast om het probleem aan te pakken en ziet zijn gebruikers liever webmail gebruiken. Overigens zouden niet alleen een deel van Thunderbird gebruikers problemen hebben maar ook andere mailprogramma's zouden problemen hebben. Is gisterenavond door medewerker van Telenet bevestigd.
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Problemen Telenet en Thunderbird

Bericht door W Postelmans »

Ben ook Telenet gebruiker, heb nog niets abnormaals gemerkt. Van waar heb je deze informatie?
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Chrome

Re: Problemen Telenet en Thunderbird

Bericht door toshibake »

Van een medewerker van de helpdesk van Telenet zelf zaterdagavond die het op zijn beurt aan de supervisor die dienst had opgevraagd heeft.Ikzelf had de melding gekregen van iemand waarvan ik haar laptop onderhoud. Ik zal de specifieke melding nog eens opvragen die ze kreeg. Thunderbird startte onder andere niet of heel traag op.
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Problemen Telenet en Thunderbird

Bericht door W Postelmans »

Ik ondervind al wel langer dat mijn TB er soms langer over doet om te starten of om af te sluiten (maar niet echt stresserend). Ik wist niet of dat aan Telenet, dan wel aan Microsoft of Google, ligt. Enkele van de mensen waarbij ik hun PC mee onderhoud hebben me al wel gezegd dat hun ISP (in dit geval meestal Proximus) de laatste tijd ook steken laat vallen.

Bedankt voor de tip. Heeft dit medewerker ook gezegd of, en wanneer, ze die trage service gaan verhelpen?
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Chrome

Re: Problemen Telenet en Thunderbird

Bericht door toshibake »

Bij mij werkt Thunderbird uitstekend. Provider is Proximus. Bij Telenet waren ze precies niet van plan om daar veel aan te doen. Het was zoals gezegd ook bij andere mailprogramma's het geval. Vandaar dat ik me afvroeg of het niet de bedoeling is om over te schakelen naar hun eigen webmail.
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Problemen Telenet en Thunderbird

Bericht door W Postelmans »

Bij mij werkt Telenet ook goed, behalve dat zo nu en dan het opstarten en/of afsluiten van TB "trager dan normaal" is. Maar ik heb een 20tal accounts; die maken gebruik van een 4tal verschillende ISP's. Ik ben niet zeker welke ISP's die vertraging veroorzaken.

Ik merk reeds lang dat sommige ISP's (o.a. ook Microsoft en Google, maar ook "lokale" zoals Telenet) proberen hun gebruikers in de richting van hun Webmail te duwen. Misschien is dat een actie van de helpdesk provider (het is waarschijnlijk eenvoudiger om hulp te bieden aan gebruikers van hun eigen webmail toepassing dan die welke een aantal mailclients gebruiken waarmee de HD provider geen ervaring heeft). Of is het onder druk van de ISP zelf om andere (commerciele?) redenen?
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Chrome

Re: Problemen Telenet en Thunderbird

Bericht door toshibake »

Goh, ik vermoed ook zoiets. Erg hé
Plaats reactie