notifier voor Gmail berichten

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
koosr46
Berichten: 77
Lid geworden op: 28 augustus 2016, 9:02
    Windows 10 Firefox

notifier voor Gmail berichten

Bericht door koosr46 »

Ik gebruik 4 Gmail adressen en door een add-on te gebruiken werd ik op de hoogte gesteld als er een nieuwe mail binnen kwam.
ik gebruikte daarvoor X-notifier van Byungwook Kang
Maar het werkt niet meer, wie weet een oorzaak

Of is er een goed alternatief, heb er al tig geprobeerd, maar ook die doen het niet meer
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: notifier voor Gmail berichten

Bericht door Pettic »

Ik gebruik al jaren POP Peeper. Als je dat download lijkt het of je een pro-testversie krijgt, maar na een bepaalde tijd wordt het de gratis versie.
Windows; Firefox; Thunderbird
koosr46
Berichten: 77
Lid geworden op: 28 augustus 2016, 9:02
    Windows 10 Firefox

Re: notifier voor Gmail berichten

Bericht door koosr46 »

bedankt voor je reactie, krijg je dan een reminder als er een mail is of moet je daar ook de mail mee verzenden en ontvangen
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: notifier voor Gmail berichten

Bericht door nirwana »

Koos,

Je krijgt dan in de systeembalk van Windows (rechtsonder in het scherm met die icoontjes) te zien of er nieuwe mail is.

Klik je dat aan dan zie je welke mails dit betreft.
Je kunt dan direct ongewenste mails verwijderen.

De rest haal je gewoon op met je mailprogramma en kun je daarmee beantwoorden.
Zo'n notifier moet je vooral als een handig extraatje zien, niet direct een vervanger van...

Zie https://www.esumsoft.com/images/PP/POPPeeperPro.png voor een screenshot.
Dat is dan de Pro-versie die meer mogelijkheden heeft, maar de gratis versie moet jou ook voldoende bieden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: notifier voor Gmail berichten

Bericht door nirwana »

Koos,

Nog even iets heel anders.

Doorgaans gebruik ik van Gmail de web-interface. Dat vind ik goed genoeg werken.
Uiteraard heb ik geen 4 Gmail-accounts, dus daar heb ik geen last van.

Maar als je nu een programma hebt waarin je met 4 Gmail-accounts tegelijk ingelogd zou kunnen zijn, elk in een eigen tabblad.
En dat programma stuurt jou een notificatie zodra je een nieuwe mail ontvangt, dan ben je er toch ook ?

Voor diverse web-based diensten (waaronder Gmail, Whatsapp en Slack) gebruik ik tegenwoordig Rambox: https://rambox.pro/
Ook daarvoor geldt weer: ze bieden een betaalde variant, maar waarschijnlijk biedt hun gratis community-versie jou al voldoende mogelijkheden.

Voor zover ik weet biedt dat programma de mogelijkheid om met meerdere accounts ingelogd te zijn, elk in een eigen tabblad.
Het programma heeft ook een tray-icon en biedt notificaties, dus zou nog wel eens bijzonder geschikt voor jou kunnen zijn.

Dit is dus niet alleen een mail-notifier, maar kun je voor allerlei online diensten gebruiken. En elk van die diensten kan jou zo notificaties sturen over nieuwe berichten.

Dat kun je ook eens proberen.
We vernemen graag waar je uiteindelijk voor kiest en hoe dit jou bevalt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie