Afbeeldingen worden niet getoond

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Tarzan
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mei 2005, 20:57
Locatie: Vlaanderen
    Windows 7 Firefox

Afbeeldingen worden niet getoond

Bericht door Tarzan »

De afbeeldingen op (sommige) websites worden bij mij niet getoond.In de plaats van de afbeelding krijg ik het onderstaande te zien. Wat is daarvan de oorzaak en hoe kan ik dat verhelpen? Dank bij voorbaat voor de tips.
Bijlagen
Naamloos.png
Naamloos.png (2.29 KiB) 2878 keer bekeken
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Afbeeldingen worden niet getoond

Bericht door Torzan »

Als het goed is, kun je de reden zien in de Browserconsole, die je kunt openen via het menu Extra > Webontwikkelaar > Browserconsole, of Ctrl+Shift+J. Ook het paneel Netwerk in dat menu zou inzicht kunnen geven.

Doorgaans heeft dit te maken met een (mogelijk te streng ingestelde) extensie die iets blokkeert, of een stukje beveiligingssoftware die ingrijpt bij niet-HTTPS-verbindingen, als je dat gebruikt. Gebeurt hetzelfde in de Veilige modus van Firefox?
Tarzan
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mei 2005, 20:57
Locatie: Vlaanderen
    Windows 7 Firefox

Re: Afbeeldingen worden niet getoond

Bericht door Tarzan »

Beste Torzan, Ik heb de browsercode bekeken: er staat niets anders op dan rode, zwarte en gele mededelingen waarvan ik echter niets begrijp. Heb ook, voor zover ik er iets van ken, de "veilige modus" geprobeerd maar het blijft hetzelfde. Zijn er nog andere mogelijke oorzaken?
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Afbeeldingen worden niet getoond

Bericht door Torzan »

OK, toch is die info belangrijk, want het antwoord wordt daarin waarschijnlijk wel gegeven. ;)

Zorg ervoor dat bovenaan via het Filter-pictogram (trechtertje) in elk geval Fouten, Info en Aanvragen aan staan (blauw zijn). Als er dan iets niet wordt geladen, zou dat duidelijker zichtbaar moeten worden, ik denk in het rood. Je kunt de tekst eventueel hier plakken.

Als het in de Veilige modus ook gebeurt, zou het geen extensie moeten zijn, want dit is hetzelfde als Firefox starten zonder add-ons, en nog ietsje meer.

Wat gebeurt er als je met de rechtermuisknop op het symbooltje van de niet-werkende afbeelding op de pagina zelf klikt? Kun je dan de afbeelding apart laten laden (of eerste de locatie ervan kopiëren en in een apart tabblad laden zodat dat het enige is), en wat zie je dan, zowel in de browser als bij de (of zelfs alle ingeschakelde) meldingen in de Browserconsole? En gebruik je antivirus- of antimalwaresoftware?
Plaats reactie