Pdf lezer in Firefox werkt niet

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Pdf lezer in Firefox werkt niet

Bericht door toshibake »

Hallo, ik ben terug overgeschakeld naar browser Firefox. Alleen de ingebouwde pdf lezer werkt niet. Ik kan Firefox ook niet terugvinden om pdf bestanden te openen met Firefox, wel met Edge, Chrome enz. Weet iemand raad ?
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Pdf lezer in Firefox werkt niet

Bericht door Torzan »

Heb je hier al gekeken en de stappen gevolgd?
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: Pdf lezer in Firefox werkt niet

Bericht door toshibake »

Ja, maar bij de overige browsers zie je onmiddellijk hun logo ook bij de Windows instelling bestandstype per protocol toewijzen. Bij Firefox niet en dit is niet de eerste keer. ik kan natuurlijk altijd een externe pdf lezer installeren, is trouwens al eens ter sprake gekomen in een vroegere topic, maar ik begrijp niet waarom dit bij mij niet lukt.
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: Pdf lezer in Firefox werkt niet

Bericht door toshibake »

screenshot van antwoord hierboven
Bijlagen
Screen Shot 03-12-19 at 09.59 AM 001.PNG
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Pdf lezer in Firefox werkt niet

Bericht door Torzan »

Ik denk dat je naar dit topic verwees. Misschien dat beter daarin kon antwoorden dan een nieuw topic te openen overigens; dit forum staat al vol met onbeantwoorde topics (die ik persoonlijk als beheerder zou weggooien als een antwoord van de vraagsteller of oplossing uitblijft, alleen al om ergernis voor anderen bij zoeken via een zoekmachine te besparen). ;)

Het probleem heeft waarschijnlijk te maken met iets wat in Windows 10 niet goed gaat, dus niet vanuit Firefox, en wellicht na een bepaalde Windows-update. Probeer eens een andere standaardtoepassing te kiezen voor het openen van PDF's, en die toepassing daarna weer om te zetten naar Firefox. Dat kan een externe PDF-lezer zijn, of een andere browser die het kan. De bedoeling ervan is om registersleutels in orde te maken.

Een vergelijkbaar probleem is voorbijgekomen in deze en deze supportvraag. De laatste lijkt te wijzen op mogelijk (voorheen) installeren in de verkeerde programmamap. Probeer/controleer eerst deze beide zaken voordat je eventueel handmatig met registersleutels aan de gang gaat.
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Chrome

Re: Pdf lezer in Firefox werkt niet

Bericht door toshibake »

Hartelijk dank voor de info. Heb één en ander nagekeken om dan maar Foxit reader te installeren. Nadien heb ik er ook Chrome terug opgezet en die gaf weer geen probleem om pdf bestanden te openen. Werk dan maar terug met Chrome. Geeft toch heel wat minder problemen zenne.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Pdf lezer in Firefox werkt niet

Bericht door Torzan »

Niet echt een oplossing, naar mijn mening.

Wat gebeurt er als je Firefox op de gebruikelijke manier verwijdert, dan ook de programmamappen Mozilla Firefox in zowel de map C:\Program Files\ als C:\Program Files (x86) (wanneer aanwezig) hernoemt naar iets anders, en dan opnieuw installeert, waarbij je erop let dat C:\Program Files\ de juiste map is?
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Chrome

Re: Pdf lezer in Firefox werkt niet

Bericht door toshibake »

Mappen zijn bij mij niet aanwezig na verwijderen Firefox door Revo uninstaller en Bitdefender reinigingstool.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Pdf lezer in Firefox werkt niet

Bericht door Torzan »

Dat is geen antwoord op de vraag. Graag een beetje medewerking, anders heeft het geen zin om je bij te staan.

Gebruik geen tools als de bovengenoemde, maar verwijder en installeer Firefox op de gebruikelijke manier opnieuw. De vraag blijft...
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Chrome

Re: Pdf lezer in Firefox werkt niet

Bericht door toshibake »

Het spijt me, laten we dit dan maar afsluiten. Als Revo unistaller een probleem is of Bitdefender hoeft het voor mij niet meer. Noch Chrome, noch Opera hebben daar een probleem mee. Voor mij is dan de vraag, waarom blijven mappen over van Firefox als je die installatie ongedaan wil maken. Einde Firefox wat mij betreft. Hetgeen uiteraard niet wegneemt dat ik je bedank voor de tijd die je bij deze in mijn probleem gestoken hebt. Ik heb een browser nodig die zonder veel poespas werkt en blijft werken.
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Firefox

Re: Pdf lezer in Firefox werkt niet

Bericht door Leono »

Wat mij opvalt, (maar wie ben ik?), is, dat toshibake zoekt in de instellingen van Windows 10.

Nu zit ik zelf ook al lang weer bij Firefox, doch ik open Pdf’s altijd via Sumatra Pdf, een fantastisch programma.

Als ik in de instellingen van Firefox het woord ‘pdf’ of ‘toepassing’ intyp in het zoekveld, kom ik daar waar staat: “Bestand opslaan met Sumatra Pdf”.

Als ik het wijzig naar: “Voorbeeld in Firefox”, komt precies dat wat toshibake graag wil.
Geduldig bladeraar
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Chrome

Re: Pdf lezer in Firefox werkt niet

Bericht door toshibake »

Hallo Leono, ik weet dat je het goed bedoeld maar nee, deze keer hou ik me bij Chrome. Je boet ongetwijfeld in op je privacy maar anderzijds gebeurt er veel meer automatisch bij deze browser, loopt minder vast en is eenvoudiger in gebruik. Als Je Fierefox verwijdert zie ik trouwens niet in waarom er nog mappen moeten blijven staan. Dit gezegd zijnde ben ik wel zeer tevreden over Thunderbird als mailprogramma en de hulp die ik daarover al gekregen heb. Ook geen kwaad woord over dit Helpforum, integendeel
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Firefox

Re: Pdf lezer in Firefox werkt niet

Bericht door Leono »

Geachte toshibake,

Gij laat nu een unieke kans voorbij gaan om Pdf’s te lezen in Firefox, wat een ervaring op zich is. En dan geeft u ook nog uw privacy op.

Als verstandige Nederlander schud ik dan vertwijfeld mijn hoofd.
Geduldig bladeraar
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Chrome

Re: Pdf lezer in Firefox werkt niet

Bericht door toshibake »

Jama, Kat gebruikt ook Chrome hé :D
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Firefox

Re: Pdf lezer in Firefox werkt niet

Bericht door Leono »

Dat verbaast mij nu eens niet. Kat is al heel lang de weg kwijt.
Geduldig bladeraar
Plaats reactie