Java problemen

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Windows 10 Firefox

Java problemen

Bericht door Janusz2018 »

Beste Heren,

Ik lig met een leverancier van mijn echtgenote, namelijk, Boozyshop shop cosmetica. Wat is er gaande?

Sinds oktober ongeveer, gebruiken zij Java voor hun reclame aanbiedingen en dus vanaf die tijd kan mijn echtgenote al hun reclames niet meer zien en sprak hen daar fel op aan, waardoor de problemen ontstonden. Want als je niet meer kunt zien wat je in moet kopen voor je business, wordt het niet gezellig. Door in de bron te kijken kwam ik er achter dat Java nodig is.

Vraag.

Is er een mogelijkheid dat ik Java kan installeren in FF, ik heb rondgekeken maar kom er niet uit?? Leverancier wenst hun werkwijze ook niet aan te passen, dus dan blijft er een probleem.

Ja die werkt door te activeren zou al goed zijn.

Mvgr
Janusz
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Java problemen

Bericht door nirwana »

Janusz,

Wat een vreemd verhaal.
Vooral als het echt Java betreft, want ik zou toch denken dat we anno 2019 geen Java-applets en Flash-animaties meer op websites zouden mogen tegenkomen. De browser-makers hebben nu toch voldoende duidelijk gemaakt dat het gebruik van plugins niet meer van deze tijd is en dat website-makers vooral HTML5, Javascript en CSS moeten gebruiken. Ok, en een beetje SVG als je dat nodig denkt te hebben.

Maar goed, het is zoals het is en daar moeten we het dan maar mee doen. Dus op zoek naar een mogelijke oplossing.
Firefox ESR dan maar: https://support.mozilla.org/nl/questions/1197834 ?
Maar https://www.java.com/nl/download/help/firefox_java.xml zegt dat Mozilla dit ook niet in eeuwig in stand zal houden, dus dat is eerder als uitstel dan een echte oplossing. Zie ook https://support.mozilla.org/nl/kb/npapi-plug-ins

Kun je eens wat broncode vanuit de gewraakte website hier op het forum plaatsen, zodat we kunnen zien hoe dat wordt geïntegreerd ?
Uiteraard ben ik dan vooral benieuwd naar de code voor de Java-aanroep (dit begint meestal met <object ).
Als het een publieke webpagina waarvoor je niet hoeft in te loggen, dan kun je uiteraard volstaan met een linkje naar die pagina.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Windows 10 Firefox

Re: Java problemen

Bericht door Janusz2018 »

Beste nirwana,

De Bron is enorm, want de mails zijn lang, hier het eerste stukje

<!DOCTYPE html>
<html lang="nl">
<head>
<title>Roundcube Webmail :: Postvak In</title>
<meta name="viewport" content="" id="viewport" />
<link rel="shortcut icon" href="skins/larry/images/favicon.ico"/>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="skins/larry/styles.min.css?s=1540293135" />
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="skins/larry/mail.min.css?s=1540293135" />
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="plugins/jqueryui/themes/larry/jquery-ui.css?s=1540293134">
<script type="text/javascript" src="skins/larry/ui.min.js?s=1540293135"></script>



<style type="text/css">
</style>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8" />
<script src="program/js/jquery.min.js?s=1540293145" type="text/javascript"></script>
<script src="program/js/common.min.js?s=1540293135" type="text/javascript"></script>
<script src="program/js/app.min.js?s=1540293135" type="text/javascript"></script>
<script src="program/js/treelist.min.js?s=1540293135" type="text/javascript"></script>
<script src="program/js/list.min.js?s=1540293135" type="text/javascript"></script>
<script type="text/javascript">

/*
@licstart The following is the entire license notice for the
JavaScript code in this page.

Copyright (C) 2005-2014 The Roundcube Dev Team

The JavaScript code in this page is free software: you can redistribute
it and/or modify it under the terms of the GNU General Public License
as published by the Free Software Foundation, either version 3 of
the License, or (at your option) any later version.

The code is distributed WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied
warranty of MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.
See the GNU GPL for more details.

@licend The above is the entire license notice
for the JavaScript code in this page.


Ik heb jouw mail nog niet verder doorgelezen, maar in mijn eerste mail ben ik vergeten te zeggen, dat als ik in Microsoft Edge, of in Chrome, of in Safari de link naar de INBOX plaats en ik klik op de betreffende mail, dan wordt keurig alles getoond.
FF is bij mij standaard, maar heb de anderen speciaal opgeroepen, c.q. geïnstalleerd om te testen. Ik kan de mails met inhoudt dus overal zien behalve in FF. En dat ook alleen maar bij een paar bedrijven, de meesten, die een afbeelding gebruiken worden getoond.

Object staan er diversen

rcmail.gui_object('search_filter', 'messagessearchfilter');
rcmail.register_button('menu-open', 'searchmenulink', 'link', '', '', '');
rcmail.gui_object('qsearchbox', 'quicksearchbox');
rcmail.register_button('reset-search', 'searchreset', 'link', '', '', '');
rcmail.gui_object('search_interval', 's_interval');
rcmail.gui_object('mailboxlist', 'mailboxlist');
rcmail.gui_object('quotadisplay', 'quotadisplay');
rcmail.gui_object('messagelist', 'messagelist');

In de eigenlijke mail bron staat geen object, wat hier staat komt nadat ik de bron opvroeg via de link
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Windows 10 Firefox

Re: Java problemen

Bericht door Janusz2018 »

P.S

De door jou aangegeven links waren door mij al bezocht, maar kwam er niet uit, ben er al vanaf vanmorgen 09:00 mee bezig, omdat de mails gelezen moeten kunnen worden zonder dat ik een andere browser als standaard in moet stellen.

Als bezocht, velen van Mozilla en Java, maar geen antwoord wat mij verder helpt.
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Windows 10 Firefox

Re: Java problemen

Bericht door Janusz2018 »

Zag dit te laat

>>Als het een publieke webpagina waarvoor je niet hoeft in te loggen, dan kun je uiteraard volstaan met een linkje naar die pagina.<<

Het is puur een mail en ik ben bang dat in de bron ook e.e.a. van het programma zit.

Maar zoals gezegd, het gebeurd allemaal sinds october, het vreemde is echter zie ik net, dat als ik een antwoord van de klantenservice krijg de afbeelding wel verschijnt als ik op "afbeeldingen tonen" klik. De mail staan standaard namelijk altijd in platte tekst, maar Html wordt geaccepteerd door op die "afb.tonen" button te drukken.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Java problemen

Bericht door nirwana »

Roundcube is een web-based programma voor webmail (online mail-client), gemaakt in PHP-code, dus daar heb je normaal gesproken geen last van Java.

Als dit puur een mail is dan mag je mij die wel eens doorsturen: weisbeek(a)gmail.com (de (a) is uiteraard ter vervanging van de apenstaart).
Uiteraard gaat het mij niet om de inhoud van de mail van jouw vrouw (die vergeet ik snel weer), maar meer om hoe die code-technisch is opgebouwd.

Overigens heb ik sterk het vermoeden dat het in dit geval niet gaat over Java, maar over Javascript.
Ook dat kan lastig zijn in e-mails, want Javascript kan potentieel gevaarlijk zijn.

Java-applets kun je herkennen aan een <object>-tag in HTML-code. Dat zijn niet de object-verwijzingen die je hierboven hebt geplaatst, want er moet echt zo'n < teken voor object staan. Maar dat geeft niet :-)
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Windows 10 Firefox

Re: Java problemen

Bericht door Janusz2018 »

Hai Nirvana,

Ik zie dat Roundcube een nieuwe Beta versie heeft, laat maar snel de Alpha los.

De mail wordt zo doorgestuurd naar je, het is de laatste die ik ontvangen heb.
Het is gek, in Edge en Chrome is de mail als ik daar mijn mailbox open en de mail aanklik gewoon te zien, inclusief ALLE plaatjes. Alleen FF heeft een probleem. Inhoud is niets geheim lol, alleen over cosmetica.

Vreemd is ook dat als Klantenservice mij antwoord de banner WEL te zien is, maar de gewone reclame mails niet.

Vroeger hadden ze mailprogramma Copernica en zijn overgestapt naar Mailprogramma Mailchimp. De browser waarmee de emails op worden gemaakt is Chrome.

Verder ben ik niet zo’n Bron ridder, alleen als men mijn forum aanvalt, dan zit ik anders nooit.

Bedankt voor de hulp tot nu toe, maar het stoort mij enorm dat alleen FF er last van heeft, daarom is er de wil te weten, waarom? Wie doet iets verkeerd.

Groetjes
Janusz
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Windows 10 Firefox

Re: Java problemen

Bericht door Janusz2018 »

Hai Nirwana,

Is er nog een oplossing bedacht voor ons probleem?

Vandaag was er een nieuwe die problemen had, namelijk Yoast SEO for WordPress tekst te lezen maar plaatjes niet te zien in Firefox.

Over wel te openen dus met alles zichtbaar behalve in FF, wat kan hier aan gedaan worden, want telkens een andere browser starten alleen voor mail is waanzin.

Mvg
Janusz
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Windows 10 Firefox

Re: Java problemen

Bericht door Janusz2018 »

Waar is mijn laatste reactie die ik geplaatst heb?

Waar ik omschreef dat het opgelost leek te zijn, maar wat niet zo is??

Nirwana kan ik antwoord krijgen.

Het probleem begrijp ik nu, als je de instelling Geschiedenis nooit onthouden instelt, komen die plaatsjes in sommige reclame mails ook niette voorschijn, alleen als je Geschiedenis onthouden weer in Kon stellen dan zou het goed moeten zijn, maar kan ka niet meer terugschakelen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Java problemen

Bericht door nirwana »

Janusz,

Ik denk niet dat er zomaar een bericht wordt verwijderd van het forum, maar dat terzijde.

Voor zover ik weet kun je in de opties van Firefox instellen hoe deze met jouw geschiedenis omgaat:
https://support.mozilla.org/nl/kb/navig ... ten-wissen

Dat kun je weer instellen op Firefox zal Geschiedenis onthouden
Of houdt Firefox bij jou die instelling niet vast als je dat zo terugzet ?

Je kunt er ook altijd voor kiezen om Firefox "op te frissen". Daarmee maak je een nieuw profiel aan voor Firefox met de standaard-instellingen. Als je bepaalde instellingen niet meer terug kunt zetten, dan kun je via zo'n opfris-actie terugvallen op de standaard-instellingen. Wees gewaarschuwd dat je daarmee aangepaste instellingen kwijt bent, maar soms is dat juist wel handig.

Opfrissen kun je doen door in de locatiebalk van Firefox about:support in te tikken (gevolgd door Enter).
De pagina die dan getoond wordt heeft ook een knop die Firefox opfrissen heet.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Windows 10 Firefox

Re: Java problemen

Bericht door Janusz2018 »

Hai Nirwana,

Ik ben gewoon een bericht kwijt waarin iets duidelijk maakte, maar laat maar is niet zo belangrijk.

We zijn er uit, met beide zaken.
Vroeger had ik altijd Geschiedenis op niet onthouden staan. Nooit een probleem ook niet met die website van B shop die we samen bekeken hebben. IETS in FF is zo aangepast dat dit niet meer werkt zoals het was. Want een oude versie installeren geeft dat probleem niet

Gevolg geen afbeeldingen in sommige mail.

Als ik Geschiedenis niet onthouden had en op Geschiedenis Onthouden zette, werden er geen pagina’s geladen en elk tabblad bleef maar zoeken, dit heb ik twee keer als proef verholpen door FF totaal opnieuw te installeren en ben er nu achter. Nu staat alles op onthouden, vandaag verder geen tijd meer, morgen gaan we verder en kijken of uitsluitingen van websites werkt.

Want zelfs in Wordpress, was het niet moegelijk dieplinks te plaatsen en te laten werken als FF op Geschiedenis niet onthouden stond.

We gaan kijken en opfrissen.
Gesloten