Pictogrammen verdwenen

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
trudyh
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 november 2015, 20:11
    Windows 10 Firefox

Pictogrammen verdwenen

Bericht door trudyh »

Goedemiddag,

Sinds een paar weken is er iets vreemds aan de hand met de Marktplaats pagina, er zijn pictogrammen verdwenen. In Chrome zijn die pictogrammen er wel maar ik werk liever met Firefox :-)

Op de foto in de bijlage is de bovenste van Firefox, geen Marktplaats logo en geen prullenbakje. De onderste is van Chrome met wel alles erop en eraan.
mp.jpg
Nu heb ik vanmorgen geleerd dat als ik Firefox in de veilige modus start, alle pictogrammen weer aanwezig zijn. Ik heb geen add-ons geinstalleerd, geen extensies, het standaard thema en als plug-ins OpenH264 videocodec, Shockwave Flash (vinkje over opdringerige inhoud uitgeschakeld) en Widevine Content Decryption Module, verder niks voor zover ik weet.

De vraag is natuurlijk, hoe krijg ik Firefox zover dat hij ook bij normaal opstarten alle pictogrammen laat zien?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Groeten,
Trudy
corvl
Berichten: 944
Lid geworden op: 7 mei 2009, 1:21
    Linux Firefox

Re: Pictogrammen verdwenen

Bericht door corvl »

Hallo.
Zulke speciale pictogrammen worden via een lettertype bestand van de website gedownload.
Als deze pictogrammen niet zichtbaar zijn dan kan dit bestand geblokkeerd worden door Firefox-extensies zoals uBlock Origin of Adblock Plus.

Dit kan ook gebeuren als in de Firefox opties "Pagina’s toestaan om hun eigen lettertypen te kiezen, in plaats van uw selecties hierboven" ("Allow pages to choose their own fonts, instead of my selections above") geen vinkje heeft.

Zie https://support.mozilla.org/nl/kb/chang ... bsites-use
trudyh
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 november 2015, 20:11
    Windows 7 Firefox

Re: Pictogrammen verdwenen

Bericht door trudyh »

Bedankt voor je reactie maar helaas, het lettertype verhaal helpt niet en voor zover ik weet heb ik geen adblockers... Het is iets in Firefox 66.05 want op mijn andere computer heb ik nog 66.03 en daar is alles wel te zien...
Groeten,
Trudy
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Pictogrammen verdwenen

Bericht door Pettic »

Start Firefox eens op in zijn eigen veilige modus en zie of het probleem nog steeds aanwezig is: menu Help> Herstarten met uitgeschakelde add-ons.
Overigens heb ik de laatste versie van FF en de Markplaats-pagina's zijn goed te zien met alles erop en eraan; ik heb een hoop extensies geïnstalleerd.
Windows; Firefox; Thunderbird
trudyh
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 november 2015, 20:11
    Windows 7 Firefox

Re: Pictogrammen verdwenen

Bericht door trudyh »

Ik had al verteld dat in de veilige modus het probleem niet optreedt dus je zou zeggen dat het de een of andere extensie zou moeten zijn...
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Pictogrammen verdwenen

Bericht door Pettic »

Ja, over je veilige modus had ik dus overheen gelezen, foutje dus.
Kijk eens bij de Opties naar de instellingen voor Privacy en Beveiliging misschien staan die iets te strak ingesteld.
Een laatste mogelijkheid is het opfrissen van FF, via menu Help> Probleemoplossingsinformatie.
Windows; Firefox; Thunderbird
trudyh
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 november 2015, 20:11
    Windows 7 Firefox

Re: Pictogrammen verdwenen

Bericht door trudyh »

Allemaal al gedaan en gekeken, zonder resultaat. Ik laat het nu maar zo...
Groeten,
Trudy
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Pictogrammen verdwenen

Bericht door Pettic »

Probeer eens een nieuw profiel, zie: https://support.mozilla.org/nl/kb/profi ... erwijderen
Windows; Firefox; Thunderbird
corvl
Berichten: 944
Lid geworden op: 7 mei 2009, 1:21
    Linux Firefox

Re: Pictogrammen verdwenen

Bericht door corvl »

Welke extensies heb je geïnstalleerd?
https://support.mozilla.org/nl/kb/pagin ... x-oplossen
trudyh
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 november 2015, 20:11
    Windows 7 Firefox

Re: Pictogrammen verdwenen

Bericht door trudyh »

Heb ik gedaan, helpt niet...
trudyh
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 november 2015, 20:11
    Windows 7 Firefox

Re: Pictogrammen verdwenen

Bericht door trudyh »

Geen extensies geinstalleerd. Bedankt voor al jullie reacties maar ik geef het nu maar op...
Groeten,
Trudy
trudyh
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 november 2015, 20:11
    Windows 7 Firefox

Re: Pictogrammen verdwenen

Bericht door trudyh »

FF een update, ik heb FF ESR 60.6 geinstalleerd en alles is weer perfect inbeeld :-)
Gesloten