Er is een fout opgetreden bij het opslaan van het bericht naar de map Concepten. Opnieuw proberen?

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Er is een fout opgetreden bij het opslaan van het bericht naar de map Concepten. Opnieuw proberen?

Bericht door Pettic »

Mogelijk heeft het eerder te maken met de lokale opslag. Belangrijk om te weten of je gebruik maakt van POP of IMAP.
In ieder geval kun je proberen de map Concepten te repareren. Klik met de rechter muisknop op de map en kies voor Eigenschappen. Daarna klik je op [Repareren].
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Er is een fout opgetreden bij het opslaan van het bericht naar de map Concepten. Opnieuw proberen?

Bericht door W Postelmans »

Heb je al eens geprobeerd om eerst de Concepten map te" herstellen" (rechts klikken op de map Concepten, en dat "Eigenschappen")?

Als het daarna niet lukt, dan weet ik niet wat de reden of een oplossing zou kunnen zijn. En dan lijkt het me dat dan idd de enige oplossing is om de inhoud van de mappen van het account te copieren naar tijdelijk mappen in je "Lokale Mappen", dan het account te verwijderen en opnieuw aan te maken, en daarna de inhoud van de "oude" mappen in Lokale Mappen terug te copieren naar de mappen van het (nieuwe) account.

En v.w.b. je opmerking: inderdaad, de interne structuur van de berichtenmappen is zeer complex, ik zou zelfs willen beweren (chaotisch). Er zou al verschillende jaren geleden besloten zijn om in een grote "update" die structuur aan te passen aan moderne methodes en aan de huidige stand van de software technologie, maar blijkbaar is er tot op heden nog niet veel aan gedaan.
Ad337
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 september 2019, 20:15
Locatie: Noord-Brabant
    Windows 10 Firefox

Re: Er is een fout opgetreden bij het opslaan van het bericht naar de map Concepten. Opnieuw proberen?

Bericht door Ad337 »

Wellicht als mosterd na de maaltijd, maar ik heb de oplossing gevonden... denk ik.
Kies vanaf het hoofdscherm:
Extra >> Account instellingen >> Betreffende email-account >> Kopieën en mappen >> Concepten en sjablonen.
Vink de optie "Anders" aan.
Kies (als dat nog niet zo is) het juiste email-adres uit de lijst.
Doe dat voor de regel eronder ook en merk op dat achter die regel een sub-optie verschijnt.
Kies uit die sub-optie "concepten" uit de lijst.

Bij mij werkt ie weer als vanouds. Doe er uw voordeel mee...
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Er is een fout opgetreden bij het opslaan van het bericht naar de map Concepten. Opnieuw proberen?

Bericht door W Postelmans »

Als je dezelfde foutboodschap krijgt onder dezelfde omstandigheden, misschien de vroegere raadgevingen op dit onderwerp uitvoeren?

De interne structuur van de bestanden met berichten in TB is inderdaad zeer archaisch (is een soort zelf ontwikkelde (maar performante) database structuur. Zelfs de ontwikkelaars lijken zich er niet aan te wagen om er iets in aan te passen tenzij het absoluut niet vermeden kan worden.
ejgouda
Berichten: 2
Lid geworden op: 6 mei 2011, 11:38
    Windows 10 Chrome

Re: Er is een fout opgetreden bij het opslaan van het bericht naar de map Concepten. Opnieuw proberen?

Bericht door ejgouda »

Ik heb ook lang last gehad van dit probleem, erg irritant, vaak naar een oplossing gezocht en uiteindelijk gevonden :D .

De oplossing voor mij was een nieuwe Draft map te kiezen. Ga naar je Account instellingen->kopieën & mappen en kies bij Concepten en sjablonen "Anders" en selecteer de map waarin je het op wilt slaan.

Probeer nu een bericht als concept op te slaan, lukt dit zonder melding, dan is je probleem verholpen

Succes!
Eric
erina
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 april 2021, 15:44
    Windows 10 Firefox

Re: Er is een fout opgetreden bij het opslaan van het bericht naar de map Concepten. Opnieuw proberen?

Bericht door erina »

Thunderbird afsluiten
In de profielmap de map MAIL openen,
daar het account openen/
bij mij stond er wel het bestand Drafts.msf
maar de map Drafts ontbrak, die moet daar aangemaakt worden
gewoon Nieuwe Map aanmaken en ze Drafts noemen
klaar
Na heropenen Thunderbird werkt het weer zoals het hoort,
onder de map concepten verschijnt ook een map met concepten van betreffend account
Plaats reactie