Een ongewenste tussenpagina

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 10 Firefox

Een ongewenste tussenpagina

Bericht door Leono »

Bij het aanklikken van vrijwel iedere link zie ik een ongewenste tussenpagina.

Zie alstublieft de afbeelding.

Wat is dit en hoe kom ik er van af?

Afbeelding
Geduldig bladeraar
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Een ongewenste tussenpagina

Bericht door nirwana »

Heb je dit probleem alleen bij MozBrowser / Mozilla-NL of ook op andere websites?
Verdwijnt die tussenpagina ook weer vanzelf of moet je daar nog iets voor doen?

Ik zou dit zoeken in of een bepaalde extensie die dwars ligt.
Je zou Firefox dan eens in de Veilige Modus kunnen opstarten en dan alsnog de website laden.
Als het dan wel werkt dan ligt de fout ergens in de instellingen / extensies van jouw Firefox-profiel.
Als het dan nog steeds niet werkt, dan kan de fout ook in de ingeladen website zitten.
Op die manier kun je vaak een goed onderscheid maken tussen waar mogelijk een fout ligt.

Als ik jouw screenshot bekijk dan zou ik denken dat een bepaalde CSS-stylesheet (die het forum voor de opmaak gebruikt) niet geladen / gevonden kan worden. Althans, zo lijkt het. Soms wordt een stylesheet niet geladen als die bijvoorbeeld via een onbeveiligde verbinding (HTTP) wordt geladen, terwijl de rest van de website via HTTPS wordt geladen. Dat heet dan Mixed Content en soms staat een browser dat niet toe.

Je kunt eens kijken in de Developer Tools van Firefox (Ontwikkelaarshulpmiddelen via F12) op het tabblad Console.
Soms verschijnen daar bepaalde foutmeldingen als (onderdelen van) een website niet geladen kunnen worden. Daaraan kun je dan aflezen wat er niet geladen kan worden, of waar ergens een foutmelding optreedt.

Als je zoiets ziet en aan ons kunt doorgeven, dan kan ik dat bekijken en waar mogelijk ook verhelpen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 10 Firefox

Re: Een ongewenste tussenpagina

Bericht door Leono »

Hallo Martijn,

Het komt zeker niet alleen voor bij MozBrowser, maar overal, en het verdwijnt na een seconde of zo. Maar wel alleen in Firefox.

Ik heb een video moeten maken om tot een schermafbeelding te komen, omdat het zo snel verdwijnt.

De rest zal ik zo spoedig mogelijk bekijken.
Geduldig bladeraar
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 10 Firefox

Re: Een ongewenste tussenpagina

Bericht door Leono »

Hallo Martijn,

Als ik schoonmaakacties uitvoer met de Privacy Eraser of CCleaner staat Firefox bij mij standaard uitgevinkt omdat het legen van de cache van Firefox altijd zo lang duurt.

Nu kwam ik gisteren op het idee om Firefox weer eens aan te vinken en nu is het probleem van de tussenpagina’s opeens weg.

Het onderwerp ‚Startpagina en Thuisknop‘ blijkt „Gesloten“ te zijn.

Maar:

Mijn enthousiasme over de oplossing van corvl was helaas voorbarige:

Je start wel op met een lege pagina, maar de Thuisknop geeft dan eveneens een lege pagina. Ik kwam daar pas vandaag achter.
Geduldig bladeraar
corvl
Berichten: 944
Lid geworden op: 7 mei 2009, 1:21
    Linux Firefox

Re: Een ongewenste tussenpagina

Bericht door corvl »

Je hebt toch nog wel de juiste startpagina ingesteld (about:preferences#home) , want er zijn twee verschillende instellingen ?
browser.startup.homepage = <url>
browser.startup.page = 0

Je kunt een tab slepen naar de Thuisknop om deze tab als startpagina in te stellen.
Je kunt de huidige startpagina die opent als je de Thuisknop klikt controleren in Opties -> Startpagina
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 10 Firefox

Re: Een ongewenste tussenpagina

Bericht door Leono »

Hallo corvl,

Misschien is er ergens bij mij een blinde vlek.

De twee instellingen lijken op elkaar te reageren.

Dus: òf starten met lege pagina plus lege pagina onder de Thuisknop, òf starten met Startpage en Startpage onder de Thuisknop.

De instellingen switchen nadat ik ze heb aangepast.

Overigens is de „ongewenste tussenpagina“ ook weer terug, maar nu alleen bij deze website MozBrowser, zo lijkt het. (Ik heb nog niet alle webpagina’s van het web geprobeerd).
Geduldig bladeraar
Plaats reactie