zin/woord selectie

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
slawomir1959
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 juli 2020, 17:16
    Windows 10 Chrome

zin/woord selectie

Bericht door slawomir1959 »

Ik heb een zin/woord geselecteerd.hoe kan ik die een achtergrondkleur geven, bijvoorbeeld geel ...in wlm was het simpel..
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: zin/woord selectie

Bericht door Pettic »

Voor zover mij bekend is het niet eenvoudig mogelijk om de achtergrondkleur van een tekstdeel in te stellen. Via HTML-programmering zou dat misschien kunnen, maar is dat de moeite wel waard?
Via HTML, menu Invoegen> HTML. Daar geef je de volgende tekst in:
<span style="background-color: yellow;"> HIER JE TEKST </span>
Verder heb je genoeg mogelijkheden met kleur, vet, schuin, etc. om de tekst te doen opvallen.
Als je in een tekstverwerker een tekstdeel een achtergrondkleur geeft en je kopieert dat naar het klembord, dan kun je dat in het bericht plakken.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: zin/woord selectie

Bericht door nirwana »

Thunderbird kende ook een Highlighter-extensie, maar die werkt alleen met Thunderbird t/m versie 60. Daarna heeft Thunderbird het extensie-systeem gewijzigd, waardoor de extensies ook eerst daarop aangepast moeten worden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie