Ongewenst mail gewenst maken

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
gsm
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 november 2014, 12:46
    Windows 10 Firefox

Ongewenst mail gewenst maken

Bericht door gsm »

Ik gebruik Thunderbird v68.11.0 voor meerdere email adressen
Ik had een versatel email adres maar daar stop ik mee en ga daarvoor een bestaand hotmail adres gebruiken
De mails van een forum kwamen bij versatel altijd binnen in Postvak IN maar nu met hotmail komen ze binnen in de map Ongewenst
Iemand de oplossing hoe ik ze automatisch weer in de map Postvak IN kan krijgen ?
Ik heb het volgende al gedaan zonder resultaat :
1) Rechter muisklik op de mail en dan markeren en dan op als gewenst bericht klikken waarna die gelijk naar Postvak IN gaat
2) Op de mail geklikt en dan boven in op ongewenst klikken en daarna op niet ongewenst geklikt waarna die gelijk naar Postvak IN gaat
3) op de mail klikken en dan rechts op ongewenst geklikt en daarna op niet ongewenst geklikt waarna die gelijk naar Postvak IN gaat
De mails die binnen komen in de map ongewenst hebben geen van allen het ongewenstberichtpictogram

Hopelijk heeft iemand de oplossing en alvast mijn dank daarvoor
Bakstenen
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 januari 2017, 22:21
    Linux Chrome

Re: Ongewenst mail gewenst maken

Bericht door Bakstenen »

Volgens mij staat er iets over in dit topic
https://www.mozilla-nl.org/mozbrowser/f ... er#p146880
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Ongewenst mail gewenst maken

Bericht door Pettic »

Heb je het adres ook in je adresboek gezet en bij de accountinstellingen> Ongewenste berichten: "Berichten niet automatisch..." en dan de adresboeken aanvinken [v]. Ook de zelflerende detectie aanzetten en speel wat met de andere instellingen.
Als alles niet lukt kun je voor dat adres een berichtenfilter aanmaken dat het bericht als gewenst markeert.
Windows; Firefox; Thunderbird
gsm
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 november 2014, 12:46
    Windows 10 Firefox

Re: Ongewenst mail gewenst maken

Bericht door gsm »

@Pettic
Ik heb het allemaal zo staan en geprobeerd maar niets helpt. Vanmorgen weer 3 mails in ongewenst waarvan 1 terecht meer 2 niet.
Zo ziet de instelling er uit :
Dit is die van Hotmail
mail hotmail.jpg
En zo ziet het versatel account er uit waar alles goed in ging en ik had toen het adres niet in mijn adresboek staan
mail versatel.jpg
Kan je mij uitleggen waar en hoe ik een berichtenfilter kan aanmaken ?

@Baksteen
Ik ga dat topic even lezen maar vlug gezien gaat het over een leeg email adres en bij mij is het email adres bekend en staat ook als afzender.


Ik zie net dat die mails op mijn Iphone ook niet in de inkomende map komen maar in de reclame map.
Hotmail server instelling soms ?
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Ongewenst mail gewenst maken

Bericht door Pettic »

Ik zie wel een verschil in het deel "Doel en behoud", bij Hotmail staat daar geen vinkje.
Heb je bij de "Globale instellingen" de "Trainingsgegevens herinitialiseren" al gebruikt?
Windows; Firefox; Thunderbird
gsm
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 november 2014, 12:46
    Windows 10 Firefox

Re: Ongewenst mail gewenst maken

Bericht door gsm »

Inderdaad ik zie het nu ook en heb er gelijk een vinkje voor gezet, even afwachten of het geholpen heeft.
Herinitialiseren had ik al gedaan.

Net even gekeken op hotmail.com en daar heb je een tabblad email en als ik daar op onderliggende tabblad ongewenste e-mail klik dan kan ik daar onder veilige afzenders en domeinen het email adres ingeven die niet naar ongewenste map moeten gestuurd.
Ik ben benieuwd of het nu goed gaat lopen
gsm
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 november 2014, 12:46
    Windows 10 Firefox

Re: Ongewenst mail gewenst maken

Bericht door gsm »

Zojuist kreeg ik alle mails goed binnen in postvak IN
Om te weten waardoor het nu goed is gegaan heb ik de instellingen in Thunderbird weer gezet zoals het was
Blijven ze nu wel goed binnen komen dan heeft het aan de instelling op de server van Hotmail te maken.
Ik laat het nog weten

UPDATE
Net weer een mail goed binnen gekregen. Waarschijnlijk lag het aan de instelling op de Hotmail server en niet aan Thunderbird.
Ik laat het nu zo staan.
Als er veranderingen komen laat ik het weer weten.
Iedereen bedankt voor het meedenken en adviseren.
Gesloten