mail adres

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Bakstenen
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 januari 2017, 22:21
    Linux Chrome

mail adres

Bericht door Bakstenen »

Ik heb 2 accounts in TB, een van Caiway, andere Gmail, als ik in Postvak van Gmail sta, en klik op opstellen, komt automatisch het Gmailadres tevoorschijn, maar als ik in lokale mappen sta, komt weer het Caiway account tevoorschijn, ik heb bij accountinstellingen uitgaande server, Gmail standaard als uitgaande server staan, hoe kan ik ergens instellen dat die alleen maar het Gmail adres gebruikt?
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: mail adres

Bericht door W Postelmans »

Als je in een "lokale map" staat en een nieuwe mail wil aanmaken, wordt als afzender automatisch de naam van je "default" account gebruikt. Ik meen dat de "default account" de eerste in je lijst met accounts is.

Per account kan je aangeven welke smtp server ie moet gebruiken om mails voor dat account te verzenden. Dat doe je door rechts te klikken op de account (in de lijst van account in de linker kolom op je scherm), selecteer "settings", dan kom je in "account settings", en dan zie onderaan Outgoing Server (SMTP). Daar kan je de gewenste SMTP server aangeven.
Bakstenen
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 januari 2017, 22:21
    Windows 10 Chrome

Re: mail adres

Bericht door Bakstenen »

Zo staat het ook bij mij, Gmail als standaard
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: mail adres

Bericht door W Postelmans »

De gebruikte SMTP server heeft niets te maken met de naam die hij zal plaatsen bij "From" of "Van". Als de mail servers van je ISPs het toelaten kan je bijvoorbeeld zonder problemen als naam "mijn.naam@isp1.be" gebruiken en als smtp server de smtp server van ISP2 ("smtp.isp2.be"?).

V.w.b. de "default" account: ik kan nergens expliciet vinden welke account hij als default gebruikt als je een nieuw bericht aanmaakt terwijl je een map uit de "lokale mappen" geselecteerd hebt. Ik vrees dat je dat enkel zal kunnen bepalen door telkens iets te veranderen in je definities, dan een nieuw bericht aanmaken en kijken wat er gebeurt.
Bakstenen
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 januari 2017, 22:21
    Windows 10 Chrome

Re: mail adres

Bericht door Bakstenen »

Wat bedoel je met " enkel zal kunnen bepalen door telkens iets te veranderen in je definities"
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: mail adres

Bericht door W Postelmans »

Ik bedoel door telkens iets te veranderen in de settings en dan elke keer te kijken wat er anders reageert. Als je probleem niet opgelost is, zet je de setting die je net aangepast hebt terug naar zoals ze was, en verander je een andere. Dit tot je hebt wat je wil. Dus "trial and error".
Bakstenen
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 januari 2017, 22:21
    Linux Chrome

Re: mail adres

Bericht door Bakstenen »

Oke, bedankt voor je reactie, ik laat weten wat het geworden is
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: e-mail adres

Bericht door Pettic »

Bij het opstellen van een bericht kun je een andere keuze maken in de Van-regel dus kiezen tussen Caiway en Gmail.
Je kunt ook overwegen om de berichten van Caiway door te laten sturen naar Gmail en vervolgens in TB het Caiway-account te verwijderen.
In het Gmail-account in TB zou je een Caiway-identiteit kunnen toevoegen.
Windows; Firefox; Thunderbird
Bakstenen
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 januari 2017, 22:21
    Windows 10 Chrome

Re: mail adres

Bericht door Bakstenen »

Hallo Pettic,
de van regel doe ik nu ook, maar dacht misschien is er ergens een vinkje te zetten, en het is meer dat ik nu een gmail account heb en als ik per ongeluk weer mijn caiway gebruik, en mensen geven daar weer een replay op,moet ik weer vragen om mijn adres te veranderen.
Is ook geen groot ding.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: mail adres

Bericht door Pettic »

En wat dacht je van het doorsturen en in TB Caiway verwijderen? Je beantwoordt dan alle berichten met je Google account.
Windows; Firefox; Thunderbird
Bakstenen
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 januari 2017, 22:21
    Windows 10 Chrome

Re: mail adres

Bericht door Bakstenen »

Is ook een optie, maar in Caiway komt er ook een hoop bagger mee, is wel lekker dat die gescheiden blijven.
Maar nog bedankt voor je reactie
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: mail adres

Bericht door Pettic »

Zorg dat Gmail in Accountinstellingen is geselecteerd en kijk eens helemaal onderin bij Accountacties en klik op "Als standaard instellen".
Windows; Firefox; Thunderbird
Bakstenen
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 januari 2017, 22:21
    Windows 10 Chrome

Re: mail adres

Bericht door Bakstenen »

Pettic,
dat heb ik ook zo staan, zie bijlage, maar is niet zo.n punt, mar als het met een vinkje kan was dat mooi geweest
Knipsel.JPG
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: mail adres

Bericht door Pettic »

Je vergist je. Ik bedoel NIET de smtp-instellingen, maar het ACCOUNT als standaard instellen, zie de afbeelding.
Standaard account.png
Standaard account.png (5.94 KiB) 3329 keer bekeken
Windows; Firefox; Thunderbird
Bakstenen
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 januari 2017, 22:21
    Windows 10 Chrome

Re: mail adres

Bericht door Bakstenen »

Zo staat die ook bij mij, is grijs
Knipsel.JPG
Plaats reactie