Dubbele mails in verzonden map

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
gsm
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 november 2014, 12:46
    Windows 10 Firefox

Dubbele mails in verzonden map

Bericht door gsm »

Als ik mails verstuurd met mijn hotmail account dan wordt die één keer verzonden maar zie ik 2 keer die mail staan in de map verzonden beiden met exact de zelfde tijd.
Iemand een oplossing hoe dat komt en hoe ik dat kan aanpassen ?
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Dubbele mails in verzonden map

Bericht door Pettic »

Dat komt omdat Outlook (ex-hotmail) zelf een kopie in de map Verzonden zet. In de accountinstellingen van TB bij Kopieën en Mappen staat bij "Bij het verzenden ..." zeer waarschijnlijk [V] Een kopie plaatsen in. Haal het vinkje hier weg en je probleem is opgelost.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Dubbele mails in verzonden map

Bericht door W Postelmans »

Een andere oplossing lijkt mij om het vogeltje weg te halen bij de map "Verzonden" (of "Sent") in "Synchronization & Storage", "Message Synchronizing", "Advanced". Klopt dat? Ik gebruik weinig IMAP en heb daarom weinig praktische ervaring met IMAP.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Dubbele mails in verzonden map

Bericht door Pettic »

@Postelmans.
IMAP is tegenwoordig standaard en geeft je de mogelijkheid om op alle apparaten dezelfde berichten en mappen te zien. POP3 werkt prima maar is toch af te raden.
Het stoppen van deze synchronisatie is niet aan te bevelen. Later ben je vergeten dat je die diep verborgen instelling hebt gemaakt, terwijl via de accountinstellingen eenvoudig is te zien hoe een en ander is ingesteld.
Windows; Firefox; Thunderbird
gsm
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 november 2014, 12:46
    Windows 10 Firefox

Re: Dubbele mails in verzonden map

Bericht door gsm »

Dat was het en het is opgelost, bedankt Petic
De andere oplossing van W Postelmans heb ik verder niet uitgevoerd nu het opgelost is maar ook bedankt voor het meedenken en adviseren
Gesloten