TB vraagt mijn wachtwoord

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
Tarzan
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mei 2005, 20:57
Locatie: Vlaanderen
    Windows 10 Firefox

TB vraagt mijn wachtwoord

Bericht door Tarzan »

Door een mij onbekende reden vraagt TB plots mijn wachtwoord. Spijtig genoeg, en tot mijn grote ergernis, kan ik dat nergens vinden. Om mijn probleem op te lossen: moet ik nu TB volledig opnieuw installeren?
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: TB vraagt mijn wachtwoord

Bericht door Pettic »

Opnieuw installeren heeft geen enkel nut, want dat wachtwoord hoort bij je e-mailaccount. Ga op internet naar je provider en volg daar de instructies voor het opvragen van je wachtwoord.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: TB vraagt mijn wachtwoord

Bericht door W Postelmans »

Ik vermoed dat je het wachtwoord van je account bedoelt?

Als je dat vergeten bent, is er maar 1 oplossing: vraag een "reset" van je wachtwoord bij je ISP aan. TB herinstalleren helpt niet, want na zulke een herinstallatie moet je je account in je (nieuw geinstalleerde) TB definieren, en daarvoor heb je het wachtwoord van je account nodig.
Tarzan
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mei 2005, 20:57
Locatie: Vlaanderen
    Windows 10 Firefox

Re: TB vraagt mijn wachtwoord

Bericht door Tarzan »

Dank voor jullie opmerkingen. Ik kreeg 2 dagen geleden één nieuw wachtwoord van mijn provider Telenet, geldig voor zowel webmail.telenet - Yelo Play en "mijn Telenet". Sedertdien werkte mijn Thunderbird niet meer (vroeg mijn wachtwoord). Nooit gedacht dat dit nieuw wachtwoord ook geldig is voor Thunderbird. En ja hoor: mijn probleem is opgelost. Bedankt voor de tips.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: TB vraagt mijn wachtwoord

Bericht door Pettic »

Tja het maakt niet uit of je webmail of een e-mail client zoals Thunderbird gebruikt, in beide gevallen geldt hetzelfde wachtwoord.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gesloten