Eén-klik-zoekmachines toevoegen

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 10 Firefox

Eén-klik-zoekmachines toevoegen

Bericht door Leono »

Jarenlang voegde ik “1-klik-zoekmachines” toe via het Mycroft Project. Qwant, Google Maps en drie Wikipedia’s, te gebruiken rechts in het kleinere zoekveldje.

Na een “opfrissing” van gisteren, ook nog gevolgd door een herinstallatie, lukt dat totaal niet meer.

Als ik klik op de zoekmachine gebeurt er niets. Ook niet met de geavanceerde zoekoptie “Cache overspringen”. Er wordt ook nog iets gezegd over “Java script moet ingeschakeld zijn”.

Dit toevoegen van “zoek plug-ins” ging dus vele jaren probleemloos.

Ligt het aan Firefox? Hoe los ik het op?
Geduldig bladeraar
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 10 Firefox

Re: Eén-klik-zoekmachines toevoegen

Bericht door Leono »

Omdat er geen reactie lijkt te komen (helaas), heb ik de vraag vertaald in het Engels en gemaild naar het Mycroft Project.
Geduldig bladeraar
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 10 Firefox

Re: Eén-klik-zoekmachines toevoegen

Bericht door Leono »

Hallo corvl,

Twee buitengewoon nuttige links: hartelijk dank!

Echter, ik ben er nog niet achter hoe het werkt. Ik heb de addon geïnstalleerd. Dan klik ik op een gewenste zoekmachine in het Mycroft overzicht en dan komt dit. (Zie onderstaande afbeelding).

Met name de zin bovenaan plaatst mij voor onoplosbare raadselen. Wat bedoelt men?

Afbeelding
Geduldig bladeraar
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Eén-klik-zoekmachines toevoegen

Bericht door nirwana »

Leono,

Ik heb ook even de extensie geïnstalleerd via de link van Cor.

Stel dat ik de IMDB-zoekplugin zou willen toevoegen aan Firefox, dan ga ik naar https://mycroftproject.com/ en klik daar op IMDB.
Dan kom ik op https://mycroftproject.com/imdb-search-plugins.html

Daar kies ik een van de vele opties en dan zie ik de screenshot die jij hebt geplaatst.
Als je nu goed kijkt naar jouw Firefox dan zie je in de locatiebalk rechts naast het webadres (URL) 3 horizontale puntjes staan.
Als je daarop klikt dan zie je het menu uit de screenshot (maar dan in het Nederlands vertaald als je een Nederlandse versie van Firefox gebruikt).

Onderaan dat menu zie je een optie Zoekmachine toevoegen. Klik je daarop dan wordt de gekozen zoekmachine toegevoegd aan jouw Firefox.
Daarvan krijg je dan nog kort een bevestiging en daarna kun je deze zoekmachine terugvinden in de keuzelijst met zoekmachines in jouw Firefox.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 10 Firefox

Re: Eén-klik-zoekmachines toevoegen

Bericht door Leono »

Hallo Martijn,

Super, super, super!

Eigenlijk dus toch letterlijk zoals het er staat. Ik brak mijn hoofd over het ”...” menu en weet nu niet meer of ik die drie punten toch had aangeklikt.

Maar nu zal ik het ongetwijfeld nog vaak doen.

Hartstikke bedankt: het mysterie is opgelost!
Geduldig bladeraar
Gesloten