Mailing list kan niet aangemaakt worden door drag en drop

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
robdw
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 augustus 2020, 10:30
    Ubuntu Firefox

Mailing list kan niet aangemaakt worden door drag en drop

Bericht door robdw »

Ik ben gebruiker van Thunderbird in Windows 10.
Ik wil een mailing list aanmaken door de adressen uit een adresboek te slepen naar de mailing list. Dit werkt niet, ik krijg bij het slepen een icoontje 'Verboden toegang' (doorstreepte cirkel). Dit werkt niet door één voor één de adressen te slepen, en door ze allen te selecteren en daarna te slepen.
Ik kijk uit naar een oplossing.

(Ik werk op een andere PC ook met Thunderbird onder Linux en daar werkt dit perfect)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Mailing list kan niet aangemaakt worden door drag en drop

Bericht door nirwana »

Rob,

Ik gebruik Thunderbird niet regelmatig, dus heb het maar eens opgestart om dit te testen.
Dat werkte zonder enig probleem. Toen ging ik kijken welke Thunderbird-versie ik heb. Dat bleek een versie 68.* te zijn.

Toen zag ik dat er ook een Thunderbird 78 uit is, dus heb ik die ook maar geïnstalleerd.
Toen ik Thunderbird weer startte zag ik helaas precies hetzelfde als wat jij hebt ervaren.

Dat lijkt mij inderdaad een fout (of een wijziging) in Thunderbird, aangezien dit in versie 68.* nog zonder problemen werkte.

Ik heb er maar een bug-report voor aangemaakt bij Thunderbird (volgens https://www.lifewire.com/report-thunder ... nt-1173083 ): https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1662285

Hopelijk worden we dan verwezen naar hoe dit wel zou moeten werken.
Of misschien is hiervoor al een bestaand bug-report, maar ik kon het niet vinden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Mailing list kan niet aangemaakt worden door drag en drop

Bericht door nirwana »

Rob,

Misschien had je al gezien dat iemand van Thunderbird al op mijn bug-report had gereageerd met een bevestiging dat dit een probleem is in Thunderbid 78 en een mogelijke suggestie:
I noticed that just yesterday.
FWIW you can hold the Ctrl key as you drag it, for a copy operation instead of a move.
Je kunt dus eens proberen om tijdens het slepen de CTRL-toets ingedrukt te houden. Erg ideaal vind ik dat zeker niet, maar ik zag wel een verschil. Met de CTRL-toets ingedrukt werkt het opnemen van het adres in het adresboek namelijk wel.

En dan maar hopen dat dit in een volgende versie van Thunderbird kan worden opgelost.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
robdw
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 augustus 2020, 10:30
    unknown unknown

Re: Mailing list kan niet aangemaakt worden door drag en drop

Bericht door robdw »

Dag Nirwana,
Bedankt voor het opvolgen van mijn vraag.
Ik denk dat ik zal moeten wachten op een volgende versie van Thunderbird want de voorgestelde werkwijze met de CTRL toets werkt niet (zowel in de Windows 10 versie als in de Linux versie).
Beste groeten,
Rob
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Mailing list kan niet aangemaakt worden door drag en drop

Bericht door nirwana »

Rob,

Er is weer wat activiteit in de bug-report bij Mozilla:
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1662285

Het lijkt erop dat ze het probleem hebben opgelost.
Dan zal dit vast in een volgende versie van Thunderbird worden meegenomen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie