Knoppen verwijderen

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Rolly13
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 september 2020, 14:18
    Windows 10 Chrome

Knoppen verwijderen

Bericht door Rolly13 »

Hoe kan ik de knoppen Beantwoorden-Doorsturen-Archiveren-Ongewenst-verwijderen-Meer (Onderste lijn rechts) verwijderen uit thunderbird
Image2.jpg
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Knoppen verwijderen

Bericht door W Postelmans »

Voor zover mij bekend kan dat niet. Ik weet niet waarom je deze knoppen zou willen verwijderen. Het lijkt mij dat dat verwijderen geen voordelen zou hebben, doch het beantwoorde/forwarden/als ongewenst markeren/verwijderen van een bericht moeilijker zou maken?
Gebruikersavatar
oeekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 mei 2007, 14:32
    Windows 10 Firefox

Re: Knoppen verwijderen

Bericht door oeekker »

Je kan de knoppen verbergen door in je profielmap een submap met de naam ‘chrome’ aan te maken en daarin een bestand met de naam ‘userChrome.css’ aan te maken (let op de hoofdletter) met daarin de volgende inhoud:

Code: Selecteer alles

@namespace url("http://www.mozilla.org/keymaster/gatekeeper/there.is.only.xul");
.msgHeaderView-button {display: none !important;}
Tenslotte moet ook nog de optie ‘toolkit.legacyUserProfileCustomizations.stylesheets’ de waarde true hebben.

Om je profielmap te openen, kan je naar Help -> Probleemoplossingsinformatie -> Profielmap -> [ Map openen ]
Om de voorkeur te veranderen, moet je naar de configuratie-editor onder Extra -> Opties -> Algemeen en dan helemaal onderaan staat [ Configuratie-editor… ] (Onder Linux staat dit onder Bewerken -> Voorkeuren -> Algemeen en in oudere versies van Thunderbird staat de configuratie-editor ook weer op een andere plaats).

Als je alles hebt gedaan en Thunderbird herstart, zijn de knoppen verdwenen.
Rolly13
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 september 2020, 14:18
    Windows 10 Chrome

Re: Knoppen verwijderen

Bericht door Rolly13 »

Mr Postelmans, Ik wil dit verwijderen omdat ik alle nodige knoppen in mijn bladwijzerwerkbalk heb gezet in de volgorde die ik verkies.

Mr oeekker, spijtig maar werkt niet
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Knoppen verwijderen

Bericht door W Postelmans »

Dat lijkt mij een goede reden.
Spijtig dat die knoppen (volgens mijn kennis) niet verwijderbaar zijn zonder ingrijpende technische kunstgrepen waarmee je de correcte werking van je TB in gevaar brengt, en die bij elke update van TB opnieuw (in lichtjes gewijzigde vorm?) zou moeten ingevoerd worden. Mijn raad (voor wat ie waard is!): zulke ingrijpende aanpassingen nooit in een productief-gebruikt systeem invoeren, want vroeg of laat bezorgt het je veel hoofdpijn (gekoppeld aan gegevensverlies?).
Rolly13
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 september 2020, 14:18
    Windows 10 Chrome

Re: Knoppen verwijderen

Bericht door Rolly13 »

Bedankt
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Knoppen verwijderen

Bericht door Pettic »

Tip: installeer de extensie Compact Headers. Daarna kun je de header van een bericht instellen als "Single line header", (rechter muisknop in de header). Daarmee verdwijnen ook de door jou gewraakte knoppen.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
oeekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 mei 2007, 14:32
    Windows 7 Firefox

Re: Knoppen verwijderen

Bericht door oeekker »

Hallo Rolly13,

Vreemd dat het bij jou niet werkt, waarschijnlijk heb je dan toch ergens een fout gemaakt bij het volgen van de instructie.
Ik heb het hier nogmaals nagespeeld en de knoppen verdwijnen wel degelijk:
Knoppen verwijderen.png
Knoppen verwijderen.png (1.12 KiB) 2862 keer bekeken

Naast de extensie die Pettic vermeldde, is er nu ook een extensie waarmee je de berichtknoppen weer kan aanpassen:

Message Header Toolbar Customize

Afbeelding

Met vriendelijke groet,

Onno Ekker
Rolly13
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 september 2020, 14:18
    Windows 10 Firefox

Re: Knoppen verwijderen

Bericht door Rolly13 »

Bedankt Pettic en Onno. Message header toolbar customize werkt.
Plaats reactie