Mail backup voor verwijderen accounts

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Raymond
Berichten: 1
Lid geworden op: 8 oktober 2020, 17:58
    Windows 10 Chrome

Mail backup voor verwijderen accounts

Bericht door Raymond »

Beste lezer,

Ik wil graag de mails uit een aantal bestaande accounts opslaan en de accounts daarna verwijderen, zodat ik Thunderbird opnieuw in kan richten. Ik heb het een en ander al geprobeerd via archiefmappen en met mails selecteren en kopiëren, maar dit wil niet lukken.

Wie kan me aub helpen?

Alvast dank,
Groetjes, Raymond
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Mail backup voor verwijderen accounts

Bericht door Pettic »

Verschillende oplossingen.
1. Installeer de extensie ImporExportTools NG en selecteer en exporteer de berichten. Na opnieuw inrichten importeer je ze weer.
2. Als je accounts van het type POP(3) zijn, richt de bestaande accounts in als type IMAP door hetzelfde account opnieuw aan te maken en verplaats de berichten uit de POP-mappen naar de IMAP-mappen.
3. Het kan verstandig zijn om eerst een nieuw profiel aan te maken zodat het oude bewaard blijft.

Ik ben wel benieuwd wat je denkt te bereiken met het opnieuw inrichten.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Mail backup voor verwijderen accounts

Bericht door W Postelmans »

Je kan in de "lokale mappen" een aantal tijdelijke mappen (bijv. "mijninboxvaccount1", "mijnoutboxvaccount1", enz...) aanmaken en dan de berichten vanuit de mailbox mappen verplaatsen (je kan met je muis "verslepen") naar die tijdelijke mappen. Na het op die manier verplaatsen van de berichten vanuit al je account mappen kan je het account zonder meer verwijderen en opnieuw aanmaken. Na het herinrichten van TB kan je dan de berichten in de andere richting terug naar de (nieuwe) account mappen verplaatsen en daarna de tijdelijke mappen in "lokale mappen" verwijderen.

Je schrijft dat dit je niet lukt. Detailleer aub wat er gebeurt, en/of wat er fout loopt.
Plaats reactie