Opstellen heeft geen werkbalk en geen compositiewerkbalk

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
jala46
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 oktober 2020, 13:10
    Windows 10 Firefox

Opstellen heeft geen werkbalk en geen compositiewerkbalk

Bericht door jala46 »

Bij een mijnheer die ik help bij problemen (via Seniorweb) met Thunderbird kwam ik het volgende probleem tegen.
Als je een nieuwe mail maakt via opstellen dan komt in het scherm voor opstellen geen werkbalk en geen compositiebalk te staan.
Je kunt dus wel de mailvelden invullen maar niet verzenden of een bijlage toevoegen.
Ook lukte het niet om met de Alt of de F10 toets deze weer zichtbaar te maken
Ook geprobeerd Thunderbird opnieuw over de bestaande versie te installeren, maar dit bleek niet de oplossing.
De versies van de "oude" en de opnieuw geinstalleerd versie waren jammer genoeg gelijk.
Wat wel lukte is de mail te verzenden met CTRL + Enter

Ik heb geen idee meer hoe dit probleem op te lossen.
Alle hulp is zeer welkom.
Gebruikersavatar
oeekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 mei 2007, 14:32
    Windows 7 Firefox

Re: Opstellen heeft geen werkbalk en geen compositiewerkbalk

Bericht door oeekker »

Welke versie van Thunderbird heeft die mijnheer? Heb je ook gekeken of er add-ons zijn geïnstalleerd en of in veilige modus de menu's ook verborgen zijn en niet via Alt of F10 geactiveerd kunnen worden?
jala46
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 oktober 2020, 13:10
    Windows 10 Chrome

Re: Opstellen heeft geen werkbalk en geen compositiewerkbalk

Bericht door jala46 »

De versie is 68.12.1. Er waren geen add-ons geïnstalleerd, dat had ik nog gecontroleerd.
Ik moet die mijnheer ( i.v.m. Corona) helpen via Quick Assist, dus met veilige modus testen is wat moeilijk om te doen.
Gebruikersavatar
oeekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 mei 2007, 14:32
    Windows 7 Firefox

Re: Opstellen heeft geen werkbalk en geen compositiewerkbalk

Bericht door oeekker »

Niet Windows Veilig modus, maar Thunderbird Veilige Modus, via Help -> Herstarten met uitgeschakelde add-ons…
Hoewel de naam suggereert dat het alleen om add-ons gaat, gaat het hier in werkelijkheid om een veilige modus, waarin niet alleen add-ons worden uitgeschakeld, maar ook enkele instellingen op standaardwaarden worden gezet, wat mogelijk het probleem van de niet-werkende Alt en F10 kan verhelpen.

Je kan dit ook bereiken door de Shift toets ingedrukt te houden als je Thunderbird start. Je krijgt dan een scherm waar je de werkbalken en bedieningen kan herinitialiseren (let maar even niet op de vertaling).
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Opstellen heeft geen werkbalk en geen compositiewerkbalk

Bericht door W Postelmans »

Zijn er in View - Toolbars geen toolbars onzichtbaar gemaakt (uitgeschakeld)?
jala46
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 oktober 2020, 13:10
    Windows 10 Chrome

Re: Opstellen heeft geen werkbalk en geen compositiewerkbalk

Bericht door jala46 »

Yes!! Thunderbird in veilige modus opgestart met herstel van alle werkbalken aangevinkt. De werkbalken bij opstellen waren weer terug. Daarna weer in de normale modus opgestart, en, jawel, de werkbalken zijn ook hier weer terug!!
oeekker, hartstikke bedankt!!!
Gesloten