Kan geen mail meer ontvangen

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Hans1961
Berichten: 3
Lid geworden op: 4 november 2020, 12:17
    Windows 10 Firefox

Kan geen mail meer ontvangen

Bericht door Hans1961 »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en zou blij zijn als ik gebruik mag maken van jullie diensten.
Ik heb sinds kort een vreemd probleem met Thunderbird. Al vele jaren gebruik ik het programma probleemloos, tot ik een paar dagen geleden ineens geen email meer kan ontvangen op al mijn adressen. Verzenden is geen probleem. Op de probleemoplossingssite van Thunderbird heb ik de stappen gevolgd die daar genoemd staan, maar dat biedt geen soelaas. Samen met mijn host voor de email hebben wij geprobeerd het probleem op te lossen. Ook dat heeft niets opgeleverd.
Op een ander mail programma kan ik alle mail zonder problemen ophalen. Dus het ligt mijns inziens niet aan de firewall, die we overigens ook een paar keer hebben uitgeschakeld.
Wel ben ik erachter gekomen dat als ik de Verbindingsbeveiliging van een account van SSL/TLS overschakel op geen, ik wel de mailtjes binnenkrijg.
Ook heb ik mijn profielgegevens apart opgeslagen en Thunderbird opnieuw geïnstalleerd. Als ik dan de profielgegevens weer terugzet, is het probleem ook weer terug. Het lijkt mij dus ergens in de profielgegevens te zitten. Nu wil ik wel mijn account gegevens wel weer opnieuw in een opnieuw geïnstalleerde versie aanmaken, maar ik wil mijn ontvangen mailtjes en adresgegevens niet kwijt.
Is dit probleem bij iemand bekend en kan iemand mij daarmee helpen.

in ieder geval alvast bedankt.

Hans
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Kan geen mail meer ontvangen

Bericht door W Postelmans »

Probeer misschien eens voor 1 van je accounts (1 die niet werkt in TB) het account helemaal uit TB te verwijderen, daarna TB te stoppen en herstarten, en dan het verwijderde account opnieuw te definieeren? Na daarna nogmaals TB te stoppen en te herstarten (zou in theorie niet nodig moeten zijn, maar soms helpt het) zou dat account opnieuw je mail moeten ontvangen.

Kijk ook best eens of de ontvangen mails op de server niet in je "JUNK" folder verdwijnen?

Indien dit alles niet helpt, geeft dan hier aub de definities van de ontvangstserver (POP3 of IMAP) (server settings) en van je account settings in je TB account (natuurlijk na de account-, user- en email namen verwijderd te hebben) te copieren.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Kan geen mail meer ontvangen

Bericht door Pettic »

Welke provider heb je voor je e-mail? Gebruik je IMAP of POP?
Windows; Firefox; Thunderbird
Hans1961
Berichten: 3
Lid geworden op: 4 november 2020, 12:17
    Windows 10 Firefox

Re: Kan geen mail meer ontvangen

Bericht door Hans1961 »

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb hostnet als provider en ik gebruik IMAP. Tot voor een paar dagen liep alles prima. Op mijn telefoon kan ik ook alles prima ontvangen. En met een ander mailprogramma ook. De mail komt ook niet in mijn junk folder. Ik heb alles al geprobeerd met TB. Op een kale machine werkt het maar wanneer ik mailtjes en adressen wil terugzetten, gaat het mis. Wat zijn eigenlijk de bestanden voor de mail en de adressen. Nu zet ik meerdere bestanden terug, ik weet niet welke bestanden alleen voor de mail en de adressen zijn.
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Kan geen mail meer ontvangen

Bericht door W Postelmans »

Je kan de filename waar je mailboxen staan terug vinden in account (click rechts op het account in linkse kolom), server settings, local directory (helemaal onderaan).

De files met je addressbooks staan in je profiel in "roaming", de bestanden met extentie ".mab".
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Kan geen mail meer ontvangen

Bericht door Pettic »

Beter nog, ga naar menu Help> Probleemoplossingsinformatie en bij "Profielmap" klik op [Open]. Daar staat je profiel.
De adresboekbestanden hebben ".sqlite' als extensie; de ".mab" is niet meer van toepassing. Voorbeeld: abook.sqlite
Windows; Firefox; Thunderbird
Hans1961
Berichten: 3
Lid geworden op: 4 november 2020, 12:17
    Windows 10 Firefox

Re: Kan geen mail meer ontvangen

Bericht door Hans1961 »

Het is gelukt. Even wat uitzoekwerk, maar het is weer in orde. Het enige wat ik nog heb is dat de mail wel binnenkomt maar de tekst niet meteen wordt getoond in het overzicht. Pas als je er op klikt verschijnt het. Dit is geen onoverkomelijk probleem dus daar ga ik niks aan doen. Misschien herkend iemand dat van jullie. Voor het overige heel erg bedankt voor jullie hulp.
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Kan geen mail meer ontvangen

Bericht door W Postelmans »

Wat bedoel je met "overzicht" aub? Bedoel je daarmee de aanduiding "aantal ongelezen berichten in deze imailbox" (een cijfer tussen haakjes dat in het vet achter de naam van de mailbox in de linker kolom getoond wordt)? Of bedoel je daarmee de lijst van berichten in je mailbox waarvan, nadat je de mailbox geselecteerd hebt, rechts op je scherm de titel, afzender, datum, ... getoond worden?
Plaats reactie