Bericht in mail wordt niet doorgestuurd

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Tarzan
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mei 2005, 20:57
Locatie: Vlaanderen
    Windows 10 Firefox

Bericht in mail wordt niet doorgestuurd

Bericht door Tarzan »

Ik gebruik reeds jaren TB maar heb nu het volgend probleem: als ik een mail doorstuur naar een hotmail adres (. . . . @hotmail.com) dan wordt de tekst van die mail, dus het bericht in die mail, niet doorgestuurd. Ik heb reeds van alles geprobeerd om dit te verhelpen maar niets lukt. Wie geeft mij raad? Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Bericht in mail wordt niet doorgestuurd

Bericht door W Postelmans »

Ik heb dit ook enkele keren meegemaakt, maar ken de reden daarvoor niet, Misschien heeft iemand anders hier op dit forum wel de nodige kennis?

Ik merkte wel dat dit in de meeste van mijn ervaringen (zoniet alle) enkel gebeurde bij berichten die initieel van een Apple computer kwamen. Misschien dat, indien een gebruiker van een bepaalde Apple Mail client teksten op een bepaalde manier toevoegt in een mail (bijv. copieren vanuit een bepaalde andere toepassing?), dat zou kunnen resulteren in dit probleem?

En om te vermijden dat Apple fans mij hier gaan doodbliksemen :>) : hiermee wil ik NIET zeggen dat Apple software niet goed werkt! Ik merk enkel dat bij mij het probleem zich telkens voordeed bij het forwarden van een mail die initieel vanuit een Apple PC kwam! Maar dat kan toeval geweest zijn!
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Bericht in mail wordt niet doorgestuurd

Bericht door Pettic »

Kan het zijn dat die tekst als bijlage wordt meegestuurd? Er is namelijk de keuze in TB om de tekst in het bericht of als bijlage te versturen.
Als je van de bijlage al gebruik maakte kan het zijn dat bij de ontvanger de bijlage door een ander programma of door Outlook.com zelf werd verwijderd en in quarantaine geplaatst,
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Bericht in mail wordt niet doorgestuurd

Bericht door W Postelmans »

Pettic, misschien heeft dat er mee te maken, maar....: ik ondervond dat ik een ingekomen mail, waarvan ik de inhoud op de gewone manier kan lezen (tekst staat in de msg zelf, niet in een bijlage) probeerde te forwarden. Ik klikte forward, en kreeg dan in het te forwarden bericht enkel de lijn "To:" en de datum van het initiele bericht te zien. Dus de tekst in het initiele bericht was niet zichtbaar in het te forwarden bericht. Als ik dan bij dat te forwarden bericht een bestemmeling toevoegde en "send" klikte, dan kreeg ik de persoon aan wie ik dat bericht forwarde een bericht zonder de initiele tekst er in. In mijn "Sent" mailbox stond dan een gelijkaardig bericht zonder tekst.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Linux Chrome

Re: Bericht in mail wordt niet doorgestuurd

Bericht door Pettic »

Dat je zelf de tekst van het ontvangen bericht kunt lezen is normaal. Het gaat om de manier van doorsturen.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Bericht in mail wordt niet doorgestuurd

Bericht door W Postelmans »

Wat er gebeurt is complex, misschien was ik niet duidelijk.
Ik ontving een msg in mijn inbox. In dat bericht kan ik de teksten, beelden en bijlagen zien en openen. Als ik die msg dan selecteer en "forward" klik, dan wordt normaal de tekst, de beelden en de bijlagen uit die geselecteerde msg gecopieerd in een nieuwe msg. Immers TB (en ook andere mail clients) creeert dan een nieuw bericht met daarin de teksten, beelden en bijlages die ook in de initiele msg stonden (in mijn inbox). Pas als ik dan "send" klik wordt die copie van het initiele bericht werkelijk verzonden.
Normaal kan ik dus in die "te forwarden" msg alles zien wat in de initiele msg (in mijn inbox) stond. Maar in de msg die ik klaarmaak om te forwarden zie ik in sommige gevallen NIET de tekst en beelden die in de msg die ik ontving stonden (ik meen dat dit gebeurt in sommige gevallen als de initiele msg van een Apple komt). Maar waarom dat heel soms gebeurt, en soms niet, weet ik echt niet.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Bericht in mail wordt niet doorgestuurd

Bericht door Pettic »

Kijk eens hoe de instellingen staan via menu Extra> Opties> Opstellen: Berichten doorsturen: [in het bericht] of [als bijlage].
Windows; Firefox; Thunderbird
Plaats reactie