Bericht niet in map Verzonden - OPGELOST

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
Reina
Berichten: 2
Lid geworden op: 2 december 2020, 5:35
    Windows 10 Firefox

Bericht niet in map Verzonden - OPGELOST

Bericht door Reina »

Foutmelding: Uw bericht is verzonden, maar door netwerkproblemen of fouten met de bestandstoegang is er geen kopie in uw map voor verzonden berichten (Verzonden) geplaatst.
U kunt het opnieuw proberen of het bericht lokaal opslaan in Lokale mappen/Verzonden-

Mijn provider is Ziggo. Heb ook een e-mailaccount via mijn webhosting.
Er komen helemaal geen berichten meer binnen op geen enkele IN map.
De mails kan ik wel zien op mijn telefoon. Ik kan ze ook ontvangen op mijn eigen hotmail-account
Er komen geen e-mails meer in de Verzonden Map.

Ik heb gezocht hier op het forum.
Ik heb genoeg ruimte op mijn C schijf 82 GB
De IN en Verzonden mails worden door mij na afhandeling in de map Archieven gesleept.


Wat kan ik nu nog ondernemen?
Laatst gewijzigd door Reina op 2 december 2020, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Bericht niet in map Verzonden

Bericht door Pettic »

Over het opslaan van verzonden berichten heb ik ook wel eens een dergelijke melding, maar zonder dat ik iets doe verdwijnt dat probleem weer.
Controleer in TB bij de accountinstellingen bij de accounts hoe de map ingesteld staat bij "Kopieën en Mappen" > "Bij het verzenden van ...", pas deze desnoods aan. Als je verzonden berichten naar het archief sleept kun je beter hier direct de goede archiefmap selecteren, dat scheelt weer wat gesleep.
Als je wel de berichten op je telefoon ziet en niet in TB, dan lijkt het erop dat je telefoon gebruik maakt van het POP-protocol en niet van IMAP.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Bericht niet in map Verzonden

Bericht door W Postelmans »

Als er niets veranderd is in je TB net voor de fout zich begon te manifesteren: ik las dat zeer recent verschillende ISP's (er stond niet bij exact welke) last hadden van DOS aanvallen. Misschien is dit een gevolg van de overbelasting van hun inkomende lijnen?
Reina
Berichten: 2
Lid geworden op: 2 december 2020, 5:35
    Windows 10 Firefox

Re: Bericht niet in map Verzonden

Bericht door Reina »

Bedankt voor jullie reacties.

Het probleem is opgelost! Niets werkte meer in Thunderbirds, zelfs het verwijderen van een archiefmap niet.
Het blijkt te liggen aan het (niet) accepteren van SSL certificaten.
Heb eerst het profiel voor de zekerheid geback-upt. En het adresboek ge-exporteerd.
Daarna alles verwijderd uit App Data van Thunderbirds en Thunderbirds zelf ge-deinstalleerd en opnieuw ge-installeerd.
Daarna handmatig alle e-mailaccounts weer ingevuld.
Thunderbirds werkte weer en ik heb alle inkomende en uitgaande emails terug!
Gesloten