Waarom leest nieuwe profiel abook.sql niet

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
glda19
Berichten: 184
Lid geworden op: 16 oktober 2005, 11:12
    Android Firefox

Waarom leest nieuwe profiel abook.sql niet

Bericht door glda19 »

Hi
vroeger vond je het adresbook terug in je profiel onder abook.mab
Heb gevonden dat het nu abook.sql is geworden.
Heb deze naar nieuw profiel overgezet:
abook.sqlite
history.sqlite

maar tb ziet het niet zie geen adressen
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

Re: Waarom leest nieuwe profiel abook.sql niet

Bericht door FLAMINGO »

Beste,

Door uw melding ben ik ook eens gaan zien naar mijn inhoud.

En ik kom tot de constatatie dat er bij mij ook veel veranderd is.
Vroeger stonden mijn aBook in 2 mappen abook.MAB.
Nu heb ik er 4 in aBook.MAB en 4 in aBook.SQLITE. - zie bijlage -

Ik vraag mij nu af HOE ik kan zien dewelke ik op heden zie ?
Zijn het deze in aBook.MAB ?
Waar kan ik deze in aBook.SQLITE dan zien en controleren ?

Flamingo :shock:
Bijlagen
Thunderbird aBook.jpg
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

Re: Waarom leest nieuwe profiel abook.sql niet

Bericht door FLAMINGO »

Besten,

Op heden bemerk ik dat er nog een derde soort is bijgekomen.

Iemand een antwoord wat die verandering inhoud ?
En waar kan ik de inhoud van die DRIE aBooks zien ?

Flamingo :shock: :(
Bijlagen
aBook - MAB - BAK - SQLITE.jpg
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Waarom leest nieuwe profiel abook.sql niet

Bericht door nirwana »

Ik denk dat dit zowel een antwoord is op de originele vraag en ook op de vraag van Flamingo:
https://support.mozilla.org/en-US/questions/1306681

In het kort:
1) als je het adresboek in een nieuw profiel wilt kopiëren, kopieer dan de mab-bestanden en niet de sql-bestanden. Als Thunderbird dan weer opstart dan moet die de mab-bestanden converteren naar sql-bestanden.

2) de bak-bestanden zijn backup-bestanden van de originele mab-bestanden.
Copy the mab files into the profile folder of the new computer, and rename the 2 sqlite files, with TB closed. On restart, TB should convert the mab files to sqlite files, and create abook.mab.bak and history.mab.bak.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

Re: Waarom leest nieuwe profiel abook.sql niet

Bericht door FLAMINGO »

Besten,

Sedert enkele dagen is er iets veranderd in TH.

Wanneer ik een website wil opslaan - voor mij is dat in mijn Map "NAZIEN" - zie hierboven - dat tip ik dit aan en deze map blijft staan.
Wanneer ik dus vele websites heb die ik wil opslaan in "NAZIEN" dan tip ik alleen nog op "Bladwijzers - Bladwijzer maken voor deze pagina" en automatisch verschijnt die in mijn "NAZIEN".

Wanneer men een website in een andere map wil opslaan moet men die natuurlijk veranderen.

Maar toch vindt ik dit een vooruitgang - voor mij alleszins - daar ik mijn binnenkomende mails nazie en alles wat mijn belangstelling heeft altijd vooreerst opslag in mijn "NAZICHT". Als ik dan eens tijd heb lees ik die en/of breng ze naar een map om te bewaren.

Flamingo :shock: :D
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Waarom leest nieuwe profiel abook.sql niet

Bericht door nirwana »

Flamingo,

Even voor de goede orde (zodat we het overzichtelijk houden):
- heeft jouw laatste bericht betrekking op de voorgaande berichten in dit onderwerp? De relatie ontgaat mij namelijk vooralsnog.

- gaat deze (nieuwe?) vraag over Thunderbird of over Firefox?
Je hebt het hierin namelijk over Bladwijzers en dan denk ik eerder aan Firefox dan aan Thunderbird.

Als ik bepaalde websites later wil lezen, dan gebruik ik daarvoor de Pocket-integratie die in Firefox is ingebakken: www.getpocket.com
Voorheen gebruikte ik daarvoor de ReadItLater-extensie. Dat is toendertijd hernoemd naar Pocket en standaard in Firefox geïntegreerd.
Voor mij is dat handig omdat deze op een centrale server bewaard worden, dus kan ik vanaf verschillende apparaten / besturingssystemen (desktop, Windows, Linux, laptop, mobiel, etc) aan die "leeslijst" toevoegen en de lijst op elk apparaat opvragen.

Aan de andere kant kun je dit waarschijnlijk ook bereiken met de synchronisatie in Firefox, zodat je daarmee ook jouw bladwijzers naar andere apparaten (met hetzelfde Firefox-account) automatisch kunt laten synchroniseren. Dan worden de gegevens opgeslagen op een server van Mozilla, al moet ik wel aangeven dat Pocket (of eigenlijk ReadItLater) al jaren geleden door Mozilla is ingelijfd: https://blog.mozilla.org/blog/2017/02/2 ... es-pocket/
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

Re: Waarom leest nieuwe profiel abook.sql niet

Bericht door FLAMINGO »

Beste nirwana ,

Ge hebt gelijk, dit is een ander onderwerp - SORRY -

Maar ik zal zekers eens "pocket" nazien, dat misschien een betere oplossing is voor mijn "NAZIEN".

Flamingo :shock: :oops:
Gesloten