Nog steeds problemen met gmail

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Saepides
Berichten: 4
Lid geworden op: 5 januari 2021, 11:50
    Windows 10 Firefox

Nog steeds problemen met gmail

Bericht door Saepides »

Bij mij is nog steeds het probleem niet opgelost dat in gmail geen berichten ontvangen worden.
Ik gebruik onder Thunderbird (TB) twee accounts, van kpnmail (pop3) en van gmail (imap). Net als vele anderen kreeg ik problemen met de ontvangst van e-mail, op beide accounts, na de upgrade van TB naar TB 78.

Verzenden van e-mail blijft mogelijk, ook webmail functioneert normaal.

Thunderbird 78 - FAQ wijst naar TLS. Eerst heb ik TLS uitgeschakeld, later de parameter security.tls.version.min = 1 gezet.
Daarmee was het probleem voor het kpn-account opgelost, niet voor het gmail-account.

Twee gebruikers op dit forum zeggen het probleem te hebben opgelost door in ESET een vinkje te veranderen. Helaas zeggen ze er niet bij, welk vinkje.
Ik heb de configuratie van ESET (14.0.22.0) doorgenomen en wat met parameters geëxperimenteerd, zonder resultaat.
Ook stoeien met de Windows Defender Firewall (die door ESET wordt geconfigureerd) had geen succes.

gmail rapporteert: Authenticatiefout tijdens verbinden met server imap.gmail.com

Serverinstellingen (standaard):
Server : imap.gmail.com
Poort : 993
Beveiliging : SSL/TLS
Authenticatie: OAuth2

Zie ik iets over het hoofd?
Bij voorbaat bedankt voor hulp!
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Ubuntu Firefox
Contacteer:

Re: Nog steeds problemen met gmail

Bericht door Mad Maks »

Hi

werkt het wel als je ESET uitschakeld? zo nee, dan moeten we kijken naar de instellingen van TB. Zo ja dan moeten we de instellingen van ESET nalopen.

succes
Tim Maks
Saepides
Berichten: 4
Lid geworden op: 5 januari 2021, 11:50
    Windows 10 Firefox

Re: Nog steeds problemen met gmail

Bericht door Saepides »

Met uitgeschakelde ESET blijft het probleem bestaan.
Saepides
Berichten: 4
Lid geworden op: 5 januari 2021, 11:50
    Windows 10 Firefox

Re: Nog steeds problemen met gmail

Bericht door Saepides »

Ik denk dat de fout inderdaad zit in de communicatie tussen TB en gmail, omdat kpnmail normaal werkt.
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Ubuntu Firefox
Contacteer:

Re: Nog steeds problemen met gmail

Bericht door Mad Maks »

Ik heb dezelfde instellingen in TB als jij en bij werkt het zonder problemen. Misschien moet je aanmelding in de wachtwoordenbeheerder van TB verwijderen zodat je je overnieuw identificeert bij google?

Succes
Tim Maks
Saepides
Berichten: 4
Lid geworden op: 5 januari 2021, 11:50
    Windows 10 Firefox

Re: Nog steeds problemen met gmail

Bericht door Saepides »

Ik krijg nu een andere melding van gmail: 'log in met je google account ' en er verschijnt een inlogscherm.
Daarin kan ik wel mijn email-adres invullen maar niet mijn algemene google wachtwoord. Het invulveld blijft vragen om mijn email-adres.
Ik word er tureluurs van!
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Nog steeds problemen met gmail

Bericht door Pettic »

Grote kans dat Google deze computer blokkeert omdat die hem niet als veilig herkent. Log via webmail in bij Gmail en kijk of daar een bericht daarover staat.
Windows; Firefox; Thunderbird
Plaats reactie