Verdwenen verzonden mail opzoeken

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

Verdwenen verzonden mail opzoeken

Bericht door FLAMINGO »

Besten,

Ik had een mail verstuurd maar vindt die nu niet meer terug.
Ondertussen heb ik veel moeilijkheden gehad met mijn Thunderbird.
Ik werkte nog met POP3 en wilde overschakelen naar het nieuwe moderne IMAP.
En daar is alles misgelopen.

Na 8 dagen moeilijkheden en zoeken heb ik alles terug kunnen instellen op POP3 en heb al mijn instellingen en mails terug.
Maar 1 mail kan ik niet terugvinden : een dat "verzonden" werd.

Ik werk ook met de "Mail-viewer", maar die geeft alleen die weer die in de "mail" staan.
En de bewuste mail staat in "verzonden".

Ik heb reeds mijn "Prullenbak" onderzocht maar vindt hem daar ook niet in terug.

Kan ik nog ergens anders zoeken om die bewuste verzonden mail terug te vinden ?

Flamingo :shock: :?:
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Verdwenen verzonden mail opzoeken

Bericht door W Postelmans »

Normaal gezien is overschakelen tussen POP3 en IMAP redelijk eenvoudig en geeft weinig problemen. Afhankelijk van met welke ISP je werkt kan het wel nodig zijn dat je simultaan sommige instellingen in het account bij je provider dient aan te passen. Maar ik neem aan dat je dat op gedaan hebt?

V.w.b. die "verdwenen" verzonden mail: kan je bij een bestemmeling informeren of die de betroffen mail ontvangen heeft? Dan kan die bestemmeling eventueel die mail opnieuw aan jou "forwarden"?

Het zou kunnen zijn dat deze verzonden mail verzonden is terwijl je nog even bezig was met overschakelen tussen POP3 en IMAP, en dat er daardoor iets is misgegaan met het veiligstellen van je mail in een outbox. Als dat zo is, is het zeer onwaarschijnlijk dat je die mail nog rechtstreeks ergens kan terugvinden.

Heb je al eens via webmail in je outbox op de mailserver van je ISP gekeken (start webmail bij je ISP en bekijk de inhoud van al je mailboxen die op de server staan)? Indien je die mail daar wel kan zien, kan je bijv. dat bericht naar je eigen inbox (op de server) kopieren, dan zorgt POP3 er voor dat dat gekopieerde bericht naar de inbox op je PC gekopieerd wordt.
Plaats reactie