Account A stuurt mail, ontvanger ontvangt van Account B

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Birdy
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 februari 2021, 17:11
    Windows 10 Chrome

Account A stuurt mail, ontvanger ontvangt van Account B

Bericht door Birdy »

Beste Allemaal,

Ik heb 2 IMAP Gmail Accounts in TB, zeg maar Account A en B.
Als ik een mail verstuur met Account A, dan krijgt de ontvanger de mail van Account B en dat is niet de bedoeling.
In Account A en B, zie ik ook dat de mail in Verzonden.
Doe ik hetzelfde in Gmail (Browser) zelf, dan gebeurd dit niet.

Doe ik het andersom in TB, dus B verstuurt de mail, dan gaat wel goed.

Dus, ergens in TB staat er iets niet goed in Account A, maar ik kan niet ontdekken waar.
Enig idee waar ik moet kijken binnen TB ?

Mvg,
Birdy.
Birdy
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 februari 2021, 17:11
    Windows 10 Chrome

Re: Account A stuurt mail, ontvanger ontvangt van Account B

Bericht door Birdy »

Beste Allemaal,

Voordat ik hier mijn probleem ging plaatsen, had ik al een paar dagen gezocht waar het probleem zou zitten.
Zojuist het probleem wel gevonden:
In de SMTP-Server, stond de Gebruikersnaam van Account B, deze gewijzigd naar Account A, probleem is gelukkig opgelost. :-)
Shame on me.

Mvg,
Birdy
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Account A stuurt mail, ontvanger ontvangt van Account B

Bericht door nirwana »

Birdy,

In de Account-instellingen van Thunderbird kun je per account een uitgaande mailserver instellen.

Zie https://support.mozilla.org/nl/kb/kan-g ... t-gebruikt voor meer informatie over de mogelijkheden, inclusief screenshots.

Als je een bericht verstuurt dan kun je ook een account selecteren dat moet worden gebruikt om het bericht te versturen. Controleer daarom eerst of dat goed staat als je een bericht verstuurt.

Als dat goed staat, dan kun je bij de Accountinstellingen controleren welke uitgaande mailserver voor dat account is ingesteld.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie