Agenda weg in Thunderbird na update

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Jan_Kol
Berichten: 143
Lid geworden op: 28 februari 2007, 8:07
Locatie: Steenwijkerwold
    Android Firefox

Agenda weg in Thunderbird na update

Bericht door Jan_Kol »

Recent is Thunderbird voor Linux (Mint) geüpdate. Ohh wat ben ik daar blij mee maar niet heus!!

Ik had de zaak zo ingesteld dat ik altijd direct bij de e-mails kwam van het eerste account en dan kon ik verder naar de andere accounts om de berichten daarin direct te zien. Nu komt er een enorme "keuzetoestand" (die voor mij volstrekt zinloos is want ik chat b.v. niet) te voorschijn en moet ik steeds eerst op "Postvak in"in de linkerkolom klikken om bij mijn e-mails te komen of in die keuzebrei van een soort voorblad op "berichten lezen".

Ook is mijn Google agenda volledig verdwenen en wat nog veel irritanter is, niet meer terug te krijgen, want er verschijnt wel een "Agenda" welke dan gekoppeld zou zijn aan de Google agenda, maar het kalenderveld blijft akelig leeg.

Mijn concrete vragen zijn dan ook:
Hoe bewerkstellig ik dat ik weer direct in het eerste "Postvak in" kom en bij wisselen van account ook daar direct in Postvak in en
Hoe krijg ik mijn agenda weer terug.
Jan_Kol
Berichten: 143
Lid geworden op: 28 februari 2007, 8:07
Locatie: Steenwijkerwold
    Android Firefox

Re: Agenda weg in Thunderbird na update

Bericht door Jan_Kol »

Hoera, agenda weer aan de praat. Via iCalendar, met extensie ics, is het gelukt.... Via de optie "Google" lukte het niet om mijn Google agenda in TB op te nemen.

Wel blijft vreemd dat ik steeds problemen heb met één bepaalde verjaardag en om dat te vermijden moet ik "alleen lezen" activeren, maar ja wat heb je dan aan een agenda? Dus deactiveerde ik "alleen lezen¨ maar dan springt TB uit zichzelf steeds weer op "alleen lezen".
Jan_Kol
Berichten: 143
Lid geworden op: 28 februari 2007, 8:07
Locatie: Steenwijkerwold
    Ubuntu Firefox

Re: Agenda weg in Thunderbird na update

Bericht door Jan_Kol »

Nog maar een keer over de agenda bij TB. Ik kan er geen nieuwe afspraken in zetten omdat ik steeds "allen lezen" krijg ook al zet ik die optie steeds weer uit. Nu moet via een omweg nieuwe afspraken in die agenda zetten, want als ik het b.v. op mijn smartphone of online via Google of via de bij Mint geleverde agenda doe lukt het wel en zie ik die afspraak ook in de agenda bij TB. Rare zaak. Oh ja, Provider voor Google agenda al eens verwijderd en weer geïnstalleerd. Maakt allemaal niets uit. Hoe ik de agenda bij TB kan verwijderen en opnieuw installeren (Lightning) is mij niet duidelijk
Plaats reactie