bestand naar Thunderbird verzenden

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Groen
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 februari 2017, 17:15
    Windows 10 Chrome

bestand naar Thunderbird verzenden

Bericht door Groen »

Thunderbird is mijn standaard email programma. Als ik met de rechtermuis op een bestand "Kopiëren naar e-mail geadresseerde" kies, wordt altijd Office-Outlook (ook op pc aanwezig) geopend. Ik wil dat het via Thunderbird wordt verzonden. Overal, voor zover mij bekend, aangepast dat Thunderbird het standaard email programma is. Niets helpt.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: bestand naar Thunderbird verzenden

Bericht door Pettic »

De eerste actie die je onder Windows doet is gaan naar Instellingen> Apps> Standaard apps.
In de rubriek E-mail kies je voor Thunderbird.
Misschien staat dat er al? Ga dan naar Apps> Standaard apps per protocol kiezen. Daar zoek je naar MAILTO, daar moet ook Thunderbird staan.
Windows; Firefox; Thunderbird
Groen
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 februari 2017, 17:15
    Windows 10 Chrome

Re: bestand naar Thunderbird verzenden

Bericht door Groen »

Op beide plekken staat (stond al) Thunderbird.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: bestand naar Thunderbird verzenden

Bericht door nirwana »

Groen,

Dit onderwerp komt hier ook in de buurt en bevat een screenshot waar je mogelijk iets aan hebt: https://support.mozilla.org/en-US/questions/1168054

Afbeelding
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Groen
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 februari 2017, 17:15
    Windows 10 Chrome

Re: bestand naar Thunderbird verzenden

Bericht door Groen »

Nirwana, bedankt voor de tip. Heb wel de plek gevonden via het Configuratiescherm en de 2e optie ook op Thunderbird gezet. Helaas staat de laatste optie (waar het om gaat) bij MAPI "Send mail Send mail command" er niet bij dus kan ik het niet aanvinken/wijzigen.

De in het betreffende onderwerp genoemde oplossing met installeren "Microsoft Visual etc." vind ik lastig :? .
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: bestand naar Thunderbird verzenden

Bericht door Pettic »

Wat ook nog wel eens wil helpen is Thunderbird verwijderen (gegevens blijven bestaan) en daarna opnieuw installeren.
Windows; Firefox; Thunderbird
Plaats reactie