Mail terug kaatsen

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
gsm
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 november 2014, 12:46
    Windows 10 Firefox

Mail terug kaatsen

Bericht door gsm »

Vroeger gebruikte ik Incredimail maar de laatste 10 jaar gebruik ik Thunderbird.
In Incredimail kon ik mails terug kaatsen maar kan dat ook in Thunderbird ?
Ik kan het niet vinden.
Reden is dat ik de laatste tijd elke dag een paar mails ontvangt waar ik niet om gevraagd heb en ik heb ze al in een filter geplaatst zodat ze automatisch verwijderd worden naar de prullenbak maar automatisch laten verwijderen uit de prullenbak lukt / werkt niet, ik heb ze ook weer in een filter gezet om ze uit de prullenbak te laten verwijderen.
Weet iemand hoe ik ze of kan terug kaatsen of automatisch kan laten verwijderen uit de prullenbak
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Mail terug kaatsen

Bericht door nirwana »

Ik neem aan dat je met "terugkaatsen" bedoelt dat de mail direct retour afzender wordt gestuurd.

Dat klinkt leuk, maar lijkt mij in het geval van spam-mails totaal niet handig.
Spam-mails worden vaak geheel geautomatiseerd verstuurd. De versturende kant is daarbij totaal niet geïnteresseerd in de mails die zij daarop terug krijgen.

Als je een mail terugstuurt, dan is dat voor hen vooral een indicatie dat jij dat mailadres actief leest.
Daarmee wordt jouw mailadres vooral nog interessanter voor de spammer om nog meer naar toe te sturen.

Daarnaast is de afzender van zo'n spam-mail vaak ook nog gefingeerd (ge-spooft).
Een spammer neemt 2 mail-adressen,vult eentje als afzender in en eentje als de ontvanger, en er is weer een spam-bericht verstuurd. Of die mail aankomt of niet, of terug wordt gekaatst of niet dat zal die spammer een zorg zijn.

De spammer schiet met grof geweld en als het grootste deel van zijn berichten aankomt, dan vindt die dat allang mooi. En als daarvan een bepaald gedeelte ook nog de voor hem/haar gewenste actie onderneemt naar aanleiding van die mail (dus op een of andere link klikt) dan is dat helemaal kassa voor de spammer.

Hier is een soortgelijke vraag, maar dan in het Engels: https://support.mozilla.org/questions/1090200 en https://www.raymond.cc/blog/bounce-emai ... fications/
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie