onnodige onverklaarbare mappen

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Nicola emailen
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 april 2021, 19:37
    Windows 10 Firefox

onnodige onverklaarbare mappen

Bericht door Nicola emailen »

beste forumleden,

Sinds mijn provider iets veranderd heeft heb ik opeens een hele onnodige waslijst aan lege maps staan in mijn inbox. Deze mappen heb ik nooit gemaakt. Ze staan in 'greyed out 'dus in wat licht grijs. Ik wil ze weg hebben.

Als ik mijn email lees met webmail staan er geen van deze overbodige mappen

Als ik ze verwijder dan staan ze bij het weer open van Thunderbird weer :(

Weet iemand hoe dit op te lossen ?

Groet, Nicola
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: onnodige onverklaarbare mappen

Bericht door nirwana »

Nicola,

Dat zijn mappen die op de (IMAP-)server hebben bestaan, maar nu niet meer. Daarom toont Thunderbird deze in het grijs.

Maar nu de grote vraag hoe je die weg krijgt.
Dat wordt hier bijvoorbeeld uitgelegd: https://stackoverflow.com/questions/593 ... cs-folders (in het Engels).

Een van de oplossingen is om in Thunderbird een map aan te maken met exact dezelfde naam. Je zou denken "dat kan niet", maar omdat die map eigenlijk niet echt bestaat, kan dat blijkbaar wel. Vervolgens kun je die echte map weer verwijderen en dan ben je van de map verlost.

Je kunt echter ook het volgende doen:
- klik met de rechtermuisknop aan de linkerkant (in de mappenlijst) op jouw accountnaam voor het mailadres (boven Postvak In)
- kies daar voor Abonneren... (Subscribe...)
- dan krijg je alle mappen te zien
- zoek in deze lijst naar mappen die rechts een bolletje tonen (in plaats van een vinkje)
- klik daarop om er een vinkje van te maken
- doe dit zolang je van die bolletjes ziet
- klik op OK

En dan hoop ik maar dat deze extra mappen ook vanzelf uit Thunderbird verdwijnen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie