Wat is het verschil

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Bakstenen
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 januari 2017, 22:21
    Windows 10 Chrome

Wat is het verschil

Bericht door Bakstenen »

Als ik bij mijzelf de map profiles wil kopiëren, zie ik n6g57xfo.default staan,maar als ik deze van mijn vrouw wil kopiëren staan er 2, zie bijlagen, wat is het verschil ?
Knipsel1.JPG
Knipsel.JPG
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 10 Firefox

Re: Wat is het verschil

Bericht door markh »

Er is dan kennelijk op enig moment een tweede profiel aangemaakt, dat ook gebruikt kan worden in Thunderbird. Als je vrouw maar één profiel daadwerkelijk gebruikt, dan kan het andere worden verwijderd, maar het kan geen kwaad om het te laten staan.

Waarom wil je de profielen kopiëren? Staan de profielen op dezelfde computer met meerdere accounts, of op aparte computers?
Als je meer wilt weten over profielen, dan kun je eens op SUMO kijken en zoeken op ‘profiel’. Je vindt dan alle ondersteuningsartikelen die te maken hebben met profielen, en daar zit vast ook iets bij dat bij je situatie past. Er is nu wat te weinig context om een concreter advies te geven denk ik.
Bakstenen
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 januari 2017, 22:21
    Windows 10 Chrome

Re: Wat is het verschil

Bericht door Bakstenen »

Ik maak elke week kopieën van bestanden, ik heb meegemaakt dat na een update van Windows ik een blauw scherm had, kon ik alles opnieuw installeren.
Door de map profiles te kopiëren, kan ik die gewoon terug zetten en heb ik mijn mails en bestanden die erbij zitten weer terug.
Maar ik kan ze ook gewoon alle twee kopiëren ?
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 10 Firefox

Re: Wat is het verschil

Bericht door markh »

Bakstenen schreef: 5 juni 2021, 18:21 Ik maak elke week kopieën van bestanden, ik heb meegemaakt dat na een update van Windows ik een blauw scherm had, kon ik alles opnieuw installeren.
Door de map profiles te kopiëren, kan ik die gewoon terug zetten en heb ik mijn mails en bestanden die erbij zitten weer terug.
Maar ik kan ze ook gewoon alle twee kopiëren ?
Ja, dat kan zonder probleem. Het gaat feitelijk om een reservekopie, en eventuele ongebruikte profielen kunnen uiteraard ook gewoon teruggezet worden.
Bakstenen
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 januari 2017, 22:21
    Windows 10 Chrome

Re: Wat is het verschil

Bericht door Bakstenen »

bedankt voor je reactie, ga ik doen
Plaats reactie