Foutmeldingen mail

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Donna
Berichten: 4
Lid geworden op: 2 december 2020, 19:04
    Windows 10 Chrome

Foutmeldingen mail

Bericht door Donna »

Hallo allemaal>
Ik gebruik Tb met drie emailadressen op basis van pop3.
Ik heb Tb al diverse malen opnieuw schoon geïnstalleerd, maar heb steeds het volgende probleem>
als ik email verzend krijg ik melding: Er is onvoldoende schijfruimte om nieuwe berichten enz. enz. verzend het bericht en vervolgens sla ik het bericht op!
Ik heb 117 Gb aan schijfruimte vrij, oude email verwijderd, prullenbak is leeg, gecomprimeerd, kortom al het mogelijke al gedaan.
Het vreemde is, dat ipv in de "verzonden" mappen bij ieder emailadres, Tb nieuwe verzonden mappen heeft aangemaakt en per emailsadres onderaan in lokale mappen heeft geplaatst dus bv. in map verzonden - p.puk@email.nl
Hoe kan ik dit veranderen en herstellen??
Wie o wie kan mij helpen?
Bvd
Donna
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Foutmeldingen mail

Bericht door Pettic »

Er zijn een paar zaken die van belang kunnen zijn.
Indien je een 32-bit versie van TB hebt loop je tegen de grens van 2Gb aan opslag aan. Installeer zo nodig de 64-bit versie.
Maak een nieuw profiel aan en verplaats de berichten naar het nieuwe profiel.
Overweeg om gelijk over te stappen naar IMAP, dan blijven de berichten op de server staan.
In de accountinstellingen geef je bij elk account aan waar de verzonden berichten terecht komen.
Windows; Firefox; Thunderbird
Plaats reactie