Email backup op DVD

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
ArjenV
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 augustus 2021, 19:30
    Windows 10 Firefox

Email backup op DVD

Bericht door ArjenV »

Beste forumleden

Is het mogelijk om in TB een backup te maken van al je emails (een soort 'freeze today') op DVD die je later weer eenvoudig (en ik bedoel eenvoudig dus vanaf DVD zonder dat je dat eerst moet kopieren naar schijf en dan een folder aanmaken in TB die je dan later weer moet weggooien) kan lezen?

Ik gebruik TB al 20+ jaar en heb veel, veel emails die ik wel wil bewaren voor later maar niet dagelijks mee wil geconfronteerd worden. Bovendien is het gehele bestand vrij groot.

Ik wil dus een backup maken van vandaag op DVD die ik later in de PC kan schuiven om te kunnen lezen wat ik ooit aan berichten heb gewisseld. Daar wil ik ook alle meta data bij kunnen gebruiken, dus zoeken op datum, afzender, onderwerp e.d.

Is dat mogelijk? Kan een archive maken maar dat is niet wat ik zoek volgens mij.

Thanx. Arjen
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Email backup op DVD

Bericht door Pettic »

Installeer de extensie ImportExportToolsNG.
Laatst gewijzigd door Pettic op 30 augustus 2021, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Windows; Firefox; Thunderbird
ArjenV
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 augustus 2021, 19:30
    Ubuntu Firefox

Re: Email backup op DVD

Bericht door ArjenV »

Bedankt. Ik ga het proberen..
Gesloten