zoeken werkt niet goed

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
geertjan
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 oktober 2021, 14:58
    Windows 10 Firefox

zoeken werkt niet goed

Bericht door geertjan »

Ik heb na een crash de backup van de mailboxen weer terug kunnen zetten. Maar het zoeken werkt niet goed.

Zoek op zich wel, de gezochte berichten worden gevonden maar ik zie na het openen geen inhoud van de body, ook is niet zichtbaar welke mailbox is gebruikt en wie de afzender van de mail is.

Als ik het bericht dan op datum terug zoek (ja de datum is wel leesbaar) kan ik het bericht wel lezen. Maar dat is toch wel heel erg omslachtig.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: zoeken werkt niet goed

Bericht door nirwana »

Geertjan,

Allereerst welkom op de forums van MozBrowser.

Voordat je hiermee aan de slag gaat, maak voor de zekerheid eerst een kopie van jouw Thunderbird-profiel:
https://support.mozilla.org/nl/kb/profi ... %20bewaart

Waarschijnlijk helpt het om Thunderbird de map waar het om gaat te laten repareren:
- daarvoor klik je met de rechtermuisknop op de map in Thunderbird en kies je voor Eigenschappen (Properties in het Engels)
- dan opent een klein venster en daarin zit een map die "Map repareren" heet
- als je op die knop klikt dan werkt Thunderbird de index-bestanden (*.msf) bij
Ik verwacht dat het daarna beter werkt.

Zie ook https://support.mozilla.org/questions/1055839 (met uitleg in het Engels)
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
geertjan
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 oktober 2021, 14:58
    Windows 10 Chrome

Re: zoeken werkt niet goed

Bericht door geertjan »

Bedankt voor de reactie, maar dit werkt niet. Het overzicht is toch geen map? Het lijkt er overigens op dat het inderdaad om bepaalde mappen gaat. Maar ik kan niet zien welke map doordat bij aanklikken van een dergelijk bericht er niets zichtbaar is terwijl in de lijst wel een deel vd body, de afzender en het onderwerp zichtbaar zijn, maar niet de map (het email domein).
Scorpion
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 januari 2023, 14:01
    Windows 10 Firefox

Re: zoeken werkt niet goed

Bericht door Scorpion »

Hoi, Ik heb soortgelijk probleem.
Ik zoek op een woord dat in de mail zou staan en dat wordt gevonden. Wanneer je op de betreffende mail klikt krijg je de startpagina die ingesteld is, in mijn geval mijn website. Je kan oa het onderwerp zien en de datum, zodat je naar deze datum kan gaan om toch de mail in te kunnen kijken.
Super irritant.
Plaats reactie