FF Startscherm - rechts vak met diverse iconen zoals "Contacten"

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

FF Startscherm - rechts vak met diverse iconen zoals "Contacten"

Bericht door FLAMINGO »

Besten,

In het startscherm van FF kon men rechts een groot vak laten verschijnen met diverse iconen erin.
bvb. Contacten enz.

Deze morgen vind ik die nergens meer.
Ik zal weer "ergens" een vinkje aan of uit gestipt hebben, maar waar ?

Flamingo :? :evil:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: FF Startscherm - rechts vak met diverse iconen zoals "Contacten"

Bericht door nirwana »

Flamingo,

Wat bedoel je in dit geval met Contacten? Ik weet namelijk niet direct wat Contacten met Firefox van doen hebben. Die associeer ik eerder met Thunderbird, maar ongetwijfeld kun je er in Firefox ook iets mee.

Ik probeer me namelijk voor de geest te halen wat voor soort startscherm je bedoelt met een groot vak aan de rechterkant. Ik kan me dat zo even niet indenken, dus misschien kun jij me hier wat verder mee op weg helpen om uit te vinden wat je precies bedoelt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

Re: FF Startscherm - rechts vak met diverse iconen zoals "Contacten"

Bericht door FLAMINGO »

Beste Nirwana,

Ik bedoel hiermee dat men rechts een melding verkreeg zoals : "Gmail" - "Afbeeldingen" EN 6 puntjes 3 boven elkaar.
Wanneer men op die 6 puntjes tipte dan verscheen een grote map waarin verscheidene iconen stonden zoals "Contacten" enz...

Flamingo
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: FF Startscherm - rechts vak met diverse iconen zoals "Contacten"

Bericht door nirwana »

Flamingo,

Bij elk van de icoontjes op de startpagina van Firefox verschijnt rechtsboven een knop met 3 puntjes die naast elkaar liggen, waarmee je nog iets extra's met de link kunt doen (vastmaken, bewerken, verwijderen, etc).

Maar wat jij beschrijft zegt mij eerlijk gezegd niets. Ik hoop dat jouw beschrijving iemand anders nog op een idee kan brengen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
JacquesC
Berichten: 453
Lid geworden op: 20 januari 2005, 11:15
    Linux Firefox

Re: FF Startscherm - rechts vak met diverse iconen zoals "Contacten"

Bericht door JacquesC »

Die beschrijving past m.i. bij Google Chrome

Met vriendelijke groet

Jacqus
Mozilla/5.0 (X11; Mint; Linux x86_64; rv:126.0) Gecko/ Firefox/126.0
Mozilla/5.0 (X11; Mint; Linux x86_64; rv:126.0) Gecko/ Thunderbird/126.0
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: FF Startscherm - rechts vak met diverse iconen zoals "Contacten"

Bericht door nirwana »

JacquesC schreef: 27 oktober 2021, 6:26 Die beschrijving past m.i. bij Google Chrome
Dat kan inderdaad wel iets verklaren. De browsers lijken tegenwoordig steeds meer op elkaar, zodat ik eerst een paar keer goed moet kijken welke browser ik voor me heb.

Google Chrome heeft ook dergelijke icoontjes, met 3 puntjes rechts bovenaan, maar ik zie dat die puntjes onder elkaar (verticaal) staan.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
JacquesC
Berichten: 453
Lid geworden op: 20 januari 2005, 11:15
    Linux Firefox

Re: FF Startscherm - rechts vak met diverse iconen zoals "Contacten"

Bericht door JacquesC »

Als ik de Chrome browser start verschijnen in het vlak waar normaal een webpagina staat, en dus niet in de taak balken, vier links nl gmail, afbeeldingen, een icoon met 9 puntjes een de account naam.
Als ik op die 9 puntjes klik verschijnt rechts het genoemde grote vlak met iconen waaronder het genoemde icoon voor contacten.

Mvg Jacques
Mozilla/5.0 (X11; Mint; Linux x86_64; rv:126.0) Gecko/ Firefox/126.0
Mozilla/5.0 (X11; Mint; Linux x86_64; rv:126.0) Gecko/ Thunderbird/126.0
JacquesC
Berichten: 453
Lid geworden op: 20 januari 2005, 11:15
    Linux Firefox

Re: FF Startscherm - rechts vak met diverse iconen zoals "Contacten"

Bericht door JacquesC »

Nee ik probeer aan te geven dat de verschijnselen vermeldt door Flamingo bij mij passen bij Google Chrome maar niet bij Firefox.

Mvg Jacques
Mozilla/5.0 (X11; Mint; Linux x86_64; rv:126.0) Gecko/ Firefox/126.0
Mozilla/5.0 (X11; Mint; Linux x86_64; rv:126.0) Gecko/ Thunderbird/126.0
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

Re: FF Startscherm - rechts vak met diverse iconen zoals "Contacten"

Bericht door FLAMINGO »

Besten,

Uit al de vorige antwoorden merk ik dat er verwarringen zijn.
Daarom hieronder mijn volledige uitleg nogmaals en in bijlagen foto's van hetgeen ik bedoel.

[*]Het betreft hier wel degelijk FIREFOX - startscherm.
[*]Bovenaan rechts kan men verscheidene APP's plaatsen - die te vinden zijn door rechts op de 3 horizontale lijntjes te tippen en in dit menu te tippen op "meer hulpmiddelen" en daarin op "werkbalk aanpassen".
[*]In bijlage "Mijn APP's rechts bovenaan met vakje met 9 bolletjes"
[*]Wanneer men tipt op die 9 bolletjes dan verschijnt een map met daarin 9 APP's zoals GMail - Maps - Maps - Calculator - Photo's - enz.....
[*]Maar wanneer men RECHTS tipt op die 9 bolletjes dan verschijnt een menu met bovenaan "Extensies beheren".
[*]Dan komt men in de "Google APP Launcher" van Firefox - zie bijlage "Google APP Launcher".
[*]In deze lijst staan alle APP's die in dat vakje met die 9 bolletjes kunnen staan.
[*]En................ daarin staat hetgeen in kwijt ben : "Contacten".

Kan iemand mij nu melden hoe ik die APP's in het vakje met 9 bolletjes kan brengen en eventueel anderen er weg halen ?

Hopelijk ben ik nu duidelijk geweest.

Flamingo :shock: :(
Bijlagen
Mijn APP's  rechtsboven met  het vakje met 9 bolletjes.jpg
Mijn APP's rechtsboven met het vakje met 9 bolletjes.jpg (4.3 KiB) 3228 keer bekeken
Google APP Launcher.jpg
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: FF Startscherm - rechts vak met diverse iconen zoals "Contacten"

Bericht door Pettic »

Het zou een stuk duidelijker geweest zijn als je eerder had aangegeven dat het om een extensie ging en niet om een standaard Firefox-functie.
In de Google apps launcher vervang je in het onderste vak bijvoorbeeld "gmeet" door "gcont", [Save] en dan staat er een pictogram Contacts in beeld bij de 9 puntjes.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

Re: FF Startscherm - rechts vak met diverse iconen zoals "Contacten"

Bericht door FLAMINGO »

Beste Pettic ,

Dank - alles is gelukt en ik heb mijn "Contacten" terug.
Ik zal nu de volledige in houd van de "Launcher" eens bekijken op de inhoud en andere extensies.

Sorry dat ik niet van in het begin gemeld heb "extensies", maar ik ben nog steeds niet voor 100 % vertrouwd met al die verschillende benamingen.

Hartelijk dank.

Flamingo :shock: :roll:
Plaats reactie