MailStore Home waarschuwing

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Groen
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 februari 2017, 17:15
    Windows 10 Chrome

MailStore Home waarschuwing

Bericht door Groen »

Ik gebruik al jaren MailStoreHome als "back-up" voor mijn mailboxen en vind, indien nodig, gearchiveerde mails prima terug. Nu zijn er enkele vragen.

Als ik de mail van mijn diverse accounts met MailStore archiveer komt er sinds kort een waarschuwing(zie bijlage). Betekent dit dat mijn e-mails niet goed werden gearchiveerd? Zo ja, hoe los ik dit op? De aanbevelingen hiervoor begrijp ik niet goed.

Er wordt gemeld dat er 12.159 berichten reeds in het archief bestonden. Ik heb in totaal echter veel minder berichten in de verschillende boxen. Wat is de oorzaak en kan ik iets aanpassen, waardoor er niet zoveel bewaard blijven?

Ook wordt gemeld dat 9 berichten naar het archief werden verplaatst. Vind ik die alleen terug via het programma MailStore? Kan ik voorkomen dat er automatisch berichten naar het archief worden verplaatst?
MailstoreHome waarsch.png
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: MailStore Home waarschuwing

Bericht door Pettic »

Wat betreft die grote aantallen lijkt het mij dat dat alle berichten zijn sinds je met MSH bent begonnen, dus als je een bericht in TB hebt verwijderd blijft dat in MSH staan tot je die daaruit zelf verwijdert.
Dat er 9 berichten naar het (MSH)-archief zijn verplaatst komt toch omdat je zelf MSH hebt gestart?
Windows; Firefox; Thunderbird
Groen
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 februari 2017, 17:15
    Windows 10 Chrome

Re: MailStore Home waarschuwing

Bericht door Groen »

1.Ok, dat idee had ik ook al en hoopte een archiefopdracht/proces van een langer geleden datum te kunnen verwijderen(zoals bv een herstelpunt bij Systeemherstel kan worden verwijderd). Die mogelijkheid zag ik niet en misschien kan het ook niet. Zal nog eens kijken.
2. Waarschijnlijk interpreteer ik het begrip "archief" verkeerd. Want waarom staat dan bovenaan "289 nieuwe berichten zijn gearchiveerd. Naar welk archief gaan dan die 9 berichten?

Het kwartje wil (nog) niet vallen....
Plaats reactie