opgeslagen bijlage pdf in documenten gaan niet open

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
babelut
Berichten: 85
Lid geworden op: 2 november 2007, 20:57
Locatie: Edegem
    Android Firefox

opgeslagen bijlage pdf in documenten gaan niet open

Bericht door babelut »

goedenavond, ik gebruik windows 10 ....het gaat om mails waarbij onderaan een bijlage meegeleverd is , pdf ... indien deze nog in mail staan kan ik die open , maar indien ik deze mail in documenten heb opgeslagen , krijg ik de bijlage dus de pdf niet meer open .ik krijg melding ...u hebt gekozen om het volgende bestand te openen van het type Microsoft Edge html document.Wat moet thunderbird doen met dit bestand?
Enkele optie's ...openen met Microsoft Edge
openen met google chrome?
openen met internet exploder , en nog enkele , maar met geen 1 werkt het
Mijn standaard browser is Edge , kan iemand mij aub helpen , mijn man heeft een andere pc en het zelfde probleem
Dus al mijn mails op pc in documenten of op externe krijg ik niet meer open ....
Dank u
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: opgeslagen bijlage pdf in documenten gaan niet open

Bericht door nirwana »

Hallo,

Tegenwoordig heeft elke webbrowser een ingebouwde PDF-lezer. Daarom zie je zoveel browsers in die lijst staan. Maar dan moeten ze natuurlijk wel werken.

Installeer eens een losstaande PDF-lezer zoals Sumatra PDF of Adobe Reader.

Dan ben ik benieuwd of het daarna wel goed gaat.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 10 Firefox

Re: opgeslagen bijlage pdf in documenten gaan niet open

Bericht door markh »

Overigens heeft de nieuwste versie van Thunderbird ook een ingebouwde pdf-lezer, net als de browsers.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: opgeslagen bijlage pdf in documenten gaan niet open

Bericht door Pettic »

Je schrijft dat je het bericht hebt opgeslagen in (denk ik) de Windows-map Documenten, dus geëxporteerd. Welk bestandsformaat heb je daarbij gekozen, eml of iets anders.
Windows; Firefox; Thunderbird
babelut
Berichten: 85
Lid geworden op: 2 november 2007, 20:57
Locatie: Edegem
    Windows 10 Chrome

Re: opgeslagen bijlage pdf in documenten gaan niet open

Bericht door babelut »

Dag allemaal , bedankt voor jullie antwoorden en sorry voor mijn late reactie , door omstandigheden kon ik niet direct antwoorden;
Het probleem is opgelost , met dank aan nirwana, ik heb adoble reader geinstalleerd , en nu lukt het me wel
Waarbij mijn dank aan iedereen , grtjs
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: opgeslagen bijlage pdf in documenten gaan niet open

Bericht door nirwana »

Geeft niets dat je wat later reageert.

Ik vind het altijd mooi als iemand laat weten dat iets is opgelost en wat uiteindelijk de oplossing was.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gesloten