Adresboek van Desktop-PC naar laptop

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Android Firefox

Adresboek van Desktop-PC naar laptop

Bericht door FLAMINGO »

Besten,

Ik heb op mijn laptop Firefox en Thunderbird geïnstalleerd.
Ik wil nu alle adressen overbrengen in TH.
Ik heb al die "aBook's" - zie bijlage - op een stick geplaatst en dan ingebracht op dezelfde map in mijn laptop.

Bijlage :
aBook.jpg
aBook.jpg (9.62 KiB) 1122 keer bekeken
Maar wanneer ik "Adresboek" open verschijnen deze niet.

Wat doe ik verkeerd ?

Flamingo :shock: :?:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Adresboek van Desktop-PC naar laptop

Bericht door nirwana »

Flamingo,

In viewtopic.php?f=3&t=24653 heeft Tim Maks net uitgelegd dat Thunderbird niet meer werkt met die abook.mab-bestanden.

Ook staan in dat onderwerp diverse suggesties die je kunt gebruiken om zo'n bestand te importeren in het adresboek van Thunderbird.

Alleen het overzetten van de bestanden die je aangeeft zal niet genoeg zijn, maar kan wel een goede eerste stap zijn.

.bak duidt op een backup-bestand. Die zal Thunderbird waarschijnlijk niet direct gebruiken. Maar je kunt deze wel omzetten naar iets bruikbaars met de tips in dat andere onderwerp.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Adresboek van Desktop-PC naar laptop

Bericht door Pettic »

Op je desktop kun je beter de functie Adresboek> Extra> Exporteren gebruiken en op die op je laptop weer importeren.
Die bak-bestanden zijn kopieën, je zou dan .bak moeten verwijderen. Overigens gebruikt Thunderbird geen mab-bestanden meer maar sqlite.
Zoals we in een andere post van je hebben verteld, na de tip van Mad Maks, kun je de mab-bestanden importeren.
Beter nog als je adresboek online zet bij Gmail of Outlook.com, dan blijven die overal toepasbaar.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

Re: Adresboek van Desktop-PC naar laptop

Bericht door FLAMINGO »

Besten,

Allen hartelijk dank voor jullie info. Heb er weer veel van geleerd.
Daar zekere zaken ook niet lukte, heb ik de volledige in houd van TH overgezet via een stick naar mijn laptop.
En.......... alles is gelukt.

Ik heb hetzelfde gedaan voor de inhoud van mijn FF.
En......... alles is gelukt.

Flamingo :shock: :D
Gesloten