Werken met templates

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Tijsco
Berichten: 13
Lid geworden op: 3 december 2004, 15:45
    unknown unknown

Werken met templates

Bericht door Tijsco »

Ik probeer pagina's te baseren op templates, zodat ik makkelijk veranderingen kan doorvoeren in meerdere pagina's.

Pagina's baseren op template lukt, maar als ik de template verander en upload veranderen de erop gebaseerde pagina's niet. Hoe kan dat?

Als ik pagina's koppel aan een stylesheet en de stylesheet verander dan wijzigen de pagina's ook.

Bij templates krijg ik dit echter niet voor elkaar. Mis ik iets?

Ik las op deze pagina dat het in versie 0.4 blijkbaar nog niet werkte:

http://thelinuxapprentice.com/nvu044.html

Werkt het nu nog niet in 0.6? En komt het wel? Wat heb je anders aan templates als je de daarop gebaseerde pagina's niet in een keer kan veranderen?

groet,

Matthijs
Freeware (zonder spyware) en open source software: Gratis Software Site
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Werken met templates

Bericht door ByteWarrior »

Tijsco schreef:Wat heb je anders aan templates als je de daarop gebaseerde pagina's niet in een keer kan veranderen?
Nvu is nog in volle ontwikkeling. De kans is dus groot dat het er ooit nog eens aankomt...

Als je CSS gebruikt, heb je trouwens weinig last van deze problematiek. Je kan dan gewoon door je CSS aan te passen heel je layout wijzigen. Kijk eens naar CSS Zengarden en klik eens op de links (rechts). Als die layouts worden bekomen door enkel het CSS-bestand te wijzigen!
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Normaal gesproken zou ik zeggen: meldt het probleem eens op de forums van Nvu. Alleen is het daar al diverse malen aangemeld, getuige http://forum.nvudev.org/viewtopic.php?t=26

Dat betekent dat de ontwikkelaar(s) inmiddels van deze wens op de hoogte moeten zijn. Ik verwacht overigens dat voordat Nvu versie 1.0 bereikt deze mogelijkheid wel geboden zal worden. Andere WYSIWYG-editors zoals Dreamweaver schijnen ook iets soortgelijks te ondersteunen. Daniel is ook al bezig geweest om ondersteuning voor Dreamweaver-templates aan Nvu toe te voegen. Volgens mij zit dat er nog niet volledig in, maar ik verwacht dat ook zoiets niet meer lang zal duren.
Ik heb geen zicht op de planning van de Nvu-ontwikkeling, maar ik denk zeker dat de huidige ondersteuning voor sjablonen wel completer kan en moet worden voordat Nvu het 1.0-stadium bereikt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie