Vet/mager lettertype inbox

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
HdeBr
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 december 2021, 14:59
    Android Firefox

Vet/mager lettertype inbox

Bericht door HdeBr »

De berichtenlijst in mijn inbox geeft de berichten weer in vet lettertype, zoals gebruikelijk. Wanneer ik op een bericht klik verandert het in normaal ('mager') lettertype. Ook zoals het hoort.

Maar dan gebeurt er iets vreemds: binnen een halve minuut worden alle onderwerpen in de inbox weer vet weergegeven, alsof ze ongelezen zijn.

Ook als ik 'Markeer deze map als gelezen aanklik' - dan wordt het even normaal, maar binnen een korte tijd weer vet.

Hoe kan ik dit veranderen. Gelezen of aangeklikte berichten moeten niet meer vet worden weergegeven.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Vet/mager lettertype inbox

Bericht door nirwana »

Dat klinkt inderdaad vreemd.

Heb je Thunderbird al opgestart in de zogenaamde Veilige Modus? Daarmee start je Thunderbird zoveel mogelijk standaard op, dus zonder aangepaste instellingen en addons (extensies), etc.

Zie https://support.mozilla.org/nl/kb/de-pr ... hunderbird voor instructies.

Ik ben benieuwd of het dan beter werkt. Als dat inderdaad zo is, dan kun je het beste Thunderbird weer normaal opnieuw opstarten en dan zou ik een voor een extensies uitschakelen tot het wel weer goed werkt. Hopelijk kom je er dan zo achter wat er dwars zit.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 10 Firefox

Re: Vet/mager lettertype inbox

Bericht door markh »

Het zou ook een probleempje kunnen zijn met je Postvak IN, dat te herstellen is. Deze vraag lijkt er namelijk wel heel sterk op.
Als je op je Postvak IN klikt met je rechtermuisknop, selecteer dan ‘Eigenschappen’. Klik vervolgens op ‘Map repareren’ en sluit af met OK. Selecteer daarna een andere map en vervolgens weer Postvak IN, en controleer of het probleem is verholpen.

Mocht het niet helpen, wellicht kan het comprimeren van de map dan nog soelaas bieden.
HdeBr
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 december 2021, 14:59
    Windows 10 Chrome

Re: Vet/mager lettertype inbox

Bericht door HdeBr »

Beste Martijn,

Dat heb ik inderdaad al eerder gedaan, helaas zonder het gewenste resultaat.

Hans

nirwana schreef: 14 december 2021, 22:51 Dat klinkt inderdaad vreemd.

Heb je Thunderbird al opgestart in de zogenaamde Veilige Modus? Daarmee start je Thunderbird zoveel mogelijk standaard op, dus zonder aangepaste instellingen en addons (extensies), etc.

Zie https://support.mozilla.org/nl/kb/de-pr ... hunderbird voor instructies.

Ik ben benieuwd of het dan beter werkt. Als dat inderdaad zo is, dan kun je het beste Thunderbird weer normaal opnieuw opstarten en dan zou ik een voor een extensies uitschakelen tot het wel weer goed werkt. Hopelijk kom je er dan zo achter wat er dwars zit.
HdeBr
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 december 2021, 14:59
    Windows 10 Chrome

Re: Vet/mager lettertype inbox

Bericht door HdeBr »

Repareren, comprimeren - het helpt niet.
Het vreemde is: ik heb twee accounts in mijn Thunderbird staan (beide van dezelfde provider), en bij de ene blijft alles vet, bij de andere is alles normaal. Ik heb de instellingen van de twee accounts vergeleken, om te zien of daar ergens een verschil zit, maar dat is niet zo.
Nog iets raars: als ik een 'vet' bericht aanklik, wordt het even normaal. Als ik het daarna vanuit de inbox naar een andere bewaarmap sleep, blijft het daar normaal en wordt niet meer vet.
Zou het kunnen helpen om T'bird opnieuw te installeren? Maar ik heb al de laatste versie (91.4.0). Gaat een nieuwe installatie dan over de oude versie heen en blijven alle berichten gewoon intact?

Hans

markh schreef: 15 december 2021, 10:17 Het zou ook een probleempje kunnen zijn met je Postvak IN, dat te herstellen is. Deze vraag lijkt er namelijk wel heel sterk op.
Als je op je Postvak IN klikt met je rechtermuisknop, selecteer dan ‘Eigenschappen’. Klik vervolgens op ‘Map repareren’ en sluit af met OK. Selecteer daarna een andere map en vervolgens weer Postvak IN, en controleer of het probleem is verholpen.

Mocht het niet helpen, wellicht kan het comprimeren van de map dan nog soelaas bieden.
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 10 Firefox

Re: Vet/mager lettertype inbox

Bericht door markh »

Dat klinkt inderdaad vreemd. Misschien heb je dezelfde account zowel als POP- als IMAP-account toegevoegd?

Misschien helpt het om één van de accounts te verwijderen - heb je dat al geprobeerd?
HdeBr schreef: 15 december 2021, 18:21 Repareren, comprimeren - het helpt niet.
Het vreemde is: ik heb twee accounts in mijn Thunderbird staan (beide van dezelfde provider), en bij de ene blijft alles vet, bij de andere is alles normaal. Ik heb de instellingen van de twee accounts vergeleken, om te zien of daar ergens een verschil zit, maar dat is niet zo.
Nog iets raars: als ik een 'vet' bericht aanklik, wordt het even normaal. Als ik het daarna vanuit de inbox naar een andere bewaarmap sleep, blijft het daar normaal en wordt niet meer vet.
Zou het kunnen helpen om T'bird opnieuw te installeren? Maar ik heb al de laatste versie (91.4.0). Gaat een nieuwe installatie dan over de oude versie heen en blijven alle berichten gewoon intact?

Hans

markh schreef: 15 december 2021, 10:17 Het zou ook een probleempje kunnen zijn met je Postvak IN, dat te herstellen is. Deze vraag lijkt er namelijk wel heel sterk op.
Als je op je Postvak IN klikt met je rechtermuisknop, selecteer dan ‘Eigenschappen’. Klik vervolgens op ‘Map repareren’ en sluit af met OK. Selecteer daarna een andere map en vervolgens weer Postvak IN, en controleer of het probleem is verholpen.

Mocht het niet helpen, wellicht kan het comprimeren van de map dan nog soelaas bieden.
cgp
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 januari 2022, 13:33
    Windows 10 Chrome

Re: Vet/mager lettertype inbox

Bericht door cgp »

ik heb hetzelfde probleem sinds de laatste update. Ik heb al een paar keer de map gerepareerd. Komt altijd terug.
Weet er iemand raad ?

Chris
Plaats reactie