MIjn verwijderde emails komen telkens ongelezen terug in mijn Postvak in

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
frappie
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 mei 2007, 19:03
    Windows 10 Firefox

MIjn verwijderde emails komen telkens ongelezen terug in mijn Postvak in

Bericht door frappie »

Dag allemaal,
Ik ontvang van 1 van mijn emailaccounts mijn email op mijn pc (via thunderbird en met pop als inkomend en smtp als uitgaand instelling) en op mijn mobiel (via imap ingaand en uitgaand via smtp).

Nu heb ik oude mail voor al mijn accounts op mijn pc al meerdere malen verwijderd. Maar telkens komen deze berichten ongelezen terug op mijn pc voor deze ene emailaccount.

Hoe krijg ik dit opgelost zodat verwijderde items niet meer terugkomen?
In eerdere (oude) probleemstellingen heb ik iets gelezen over dat mails blijven staan op de server en dat ik ze daar ook kan verwijderen. Maar voorheen deed ik dit ook niet en had er ook geen last van. Waar vind ik trouwens de server waar dat op zou moeten staan? Het gaat om een nog oude compuserve emailadres die nu loopt via AOL.
Ook heb ik een keer de map met trash en andere geheel verwijderd, maar ook dit is dus geen oplossing gebleken.

Wie kan mij advies geven???
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: MIjn verwijderde emails komen telkens ongelezen terug in mijn Postvak in

Bericht door Pettic »

Omdat je gebruik maakt van het POP-protocol voor het ophalen van berichten is er geen synchronisatie tussen Thunderbird en de server.
Dat betekent dat als je op de pc iets verwijdert, daar niets mee gebeurt op de server (internet). Thunderbird kijkt dan in je account en haalt vrolijk die berichten weer op. Afhankelijk van je instellingen zou TB die berichten dan weghalen van de server, maar misschien heb je dat anders ingesteld.
Zie ook: https://support.mozilla.org/nl/kb/het-v ... ap-en-pop3.
Ook: https://vevida.com/help/e-mailinstellin ... tbox-50826
Windows; Firefox; Thunderbird
frappie
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 mei 2007, 19:03
    Windows 10 Firefox

Re: MIjn verwijderde emails komen telkens ongelezen terug in mijn Postvak in

Bericht door frappie »

Bedankt voor je reactie. Ik probeer je instellingen volgens de 2de link te wijzigen en kijk dan wat het doet. Kan nog even enige tijd duren, omdat ik het toch nog enige tijd op de server wil hebben staan voor de zekerheid.
M.vr.gr. Frappie
Plaats reactie