Postvak In

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
033642
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 december 2021, 15:49
    Android Firefox

Postvak In

Bericht door 033642 »

Postvak In Blijft leeg. Binnen gehaalde mails belanden in Subfolder (zie foto) Berichtfilters functioneren daardoor niet. In webmail komen de mails ook in een subfolder. Ik ben vandaag met de provider bezig geweest, die verwijst me naar Tbird.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. bijv dank
Thunterbird1.jpg
Thunterbird2.jpg
Tb webmail3.jpg
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Postvak In

Bericht door Pettic »

Ten eerste adviseer ik om jouw eigen e-mailadres onzichtbaar te maken door de afbeeldingen even aan te passen om ongewenste berichten te voorkomen.
Je berichten arriveren wel in je Postvak IN, alleen in een submap. Mogelijk heb je een berichtenfilter die dat doet. Dat de berichten op de webmail ook in de map Consumenten komen te staan komt zeer waarschijnlijk omdat je het IMAP-protocol gebruikt en daardoor worden beide gesynchroniseerd.
Het voorbeeld van het filter dat je laat zien is leeg!
Windows; Firefox; Thunderbird
033642
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 december 2021, 15:49
    Windows 10 Chrome

Re: Postvak In

Bericht door 033642 »

Hartelijk dank Pettic, :D ik heb de fotos aangepast. Ik heb alle berichtfilters voor dit account verwijderd, desondanks belanden de mails in de Submap.
Tbird verwijderen en schoon installeren helpt niet, omdat de opzet + opbouw submappen in KPNWebmail zichzelf in een fractie van 1 seconde naar de schoon geinstalleerde Tbird kopieert. Andersom Mappen uit KPNWebmail verwijderen, gebeurd hetzelfde. :oops:
Bijlagen
Tb webmail3.jpg
Thunterbird2.jpg
Thunterbird1.jpg
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Postvak In

Bericht door Pettic »

033642 schreef: 29 december 2021, 11:03 Hartelijk dank Pettic, :D ik heb de foto's aangepast. Ik heb alle berichtfilters voor dit account verwijderd, desondanks belanden de mails in de Submap.
Tbird verwijderen en schoon installeren helpt niet, omdat de opzet + opbouw submappen in KPNWebmail zichzelf in een fractie van 1 seconde naar de schoon geïnstalleerde Tbird kopieert. Andersom Mappen uit KPNWebmail verwijderen, gebeurt hetzelfde. :oops:
Dat de opbouw in Thunderbird en de webmail hetzelfde is is logisch want dat is een eigenschap van het IMAP-protocol.
Het verwijderen en herinstalleren heeft geen nut omdat je gegevens in een apart profiel worden opgeslagen.
Blijkbaar is er toch een filter actief.

Om te proberen het volgende:
Verplaats in Thunderbird alle berichten uit de map Consumenten naar Postvak IN of naar een andere map. Nadat de map Consumenten echt leeg is verwijder je die. Je zal zien dat die map ook in de webmail verdwijnt. Wacht vervolgens af wat er gebeurt met nieuw ontvangen berichten of stuur jezelf een bericht.
Een ander punt waar ik aan denk is dat op een andere plek, pc, laptop, telefoon, tablet een filter actief dat die map aanmaakt of filtert. Controleer dat.
Windows; Firefox; Thunderbird
033642
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 december 2021, 15:49
    Windows 10 Chrome

Re: Postvak In

Bericht door 033642 »

Ik heb de berichten uit de map Consumenten naar Postvak In verplaatst. De map Consumenten verwijderd, (ook webmailmap is verdwenen). Maar dan komt het....Programma afgesloten...en later weer opgestart. ALLE berichten in Postvak In,,,zijn verdwenen...Nergens te vinden...SPORADISCH** komt er nog een mail binnen,,,bij afsluiten + opstarten program is dat bericht verdwenen. (**per dag komen een tiental mails via dit account binnen)en nu dus,,,een enkele. Ps; Naast de Pc heb ik een mobiel telefoon,,,die gebruik vw de grote Niet om instellingen aan te passen.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Postvak In

Bericht door Pettic »

Maak allereerst een kopie van je profiel. Dat kun je vinden via menu Help> Meer Probleemoplossingsinformatie. Waar staat 'Profielmap' klik je op [Map openen]. De Verkenner opent dan in je profielmap. Sluit TB af maar laat de verkenner open staan. Ga daar een niveau terug en maak een kopie van die hele profielmap.
Je vindt dezelfde locatie via Accountinstellingen <Accountnaam> Serverinstellingen> Berichtenopslag: Lokale map.
Onbegrijpelijk wat er gebeurt. Staat je map Consumenten nog in de Prullenbak (TB)? Zet hem dan terug, of.
Maak op exact dezelfde plek in Postvak IN weer een map Consumenten (met gelijke naam) aan en zie wat er gebeurt.
Ik vraag me af of je waar staat in je afbeelding bij 'Filters voor' [...] er bij het pijltje omlaag nog meer filters staan.
Windows; Firefox; Thunderbird
033642
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 december 2021, 15:49
    Windows 10 Chrome

Re: Postvak In

Bericht door 033642 »

Ik heb de map Consumenten terug geplaatst...=>> Mails komen weer normaal binnen, blijven zichtbaar verdwijnen dus niet...hiermee ben ik weer bij het begin van de discussie,,,Postvak In = Submap Consumenten. (Ik heb alle Filters direct na het zien van de storing verwijderd).
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Postvak In

Bericht door Pettic »

Maak eens een nieuw profiel aan, zie hier: https://support.mozilla.org/nl/kb/meerd ... -gebruiken
Daarin configureer je in het nieuwe profiel je e-mailadres opnieuw (IMAP) en zie wat er gebeurt.
Het andere profiel blijft onaangeroerd dus je kunt altijd weer terug naar wat je eerst gebruikte.
Windows; Firefox; Thunderbird
033642
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 december 2021, 15:49
    Windows 10 Chrome

Re: Postvak In

Bericht door 033642 »

Hoihoi, ik heb n nieuw (Imap) profiel gemaakt,,, het is helaas, niet zo dat je n compleet nieuwe indeling kan maken,,,de oude opzet met Submappen zit direct in het nieuw profiel. Dus ook het probleem => Postvak In = Submap Consumenten => verandert niet,,,jammers is ook; de Berichtfilters werkt niet op die Submap.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Postvak In

Bericht door Pettic »

Vanwege IMAP neemt TB de indeling van de mappen op de server over, dus ook de map Consumenten.
Het gaat er om of nieuwe berichten ook nu weer in die map terecht komen.
Als dat het geval is gebeurt dat buiten Thunderbird om. Dan doet de server dat of misschien je anti-virus software.
Kijk eens of dat ook gebeurt als je in Mail (standaard in Windows) ook je e-mailaccount invoert.
Windows; Firefox; Thunderbird
033642
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 december 2021, 15:49
    Windows 10 Chrome

Re: Postvak In

Bericht door 033642 »

hoihoi,,,Ook in het nieuwe profiel belanden de nieuwe emails in de Submap- Consumenten.
Ik heb n ander emailclient geïnstalleerd, en binnenkomende nieuwe emails belanden ook in de Submap Consumenten.
Ik zal ze nogmaals bellen.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Postvak In

Bericht door Pettic »

Nadat je een andere e-mailclient hebt geïnstalleerd ga ik er vanuit dat je TB niet meer hebt gestart? Dat moet je in ieder geval even niet meer doen en alleen (tijdelijk) de nieuwe cliënt gebruiken. Dan weet je in ieder geval zeker dat het niet aan TB ligt.
Windows; Firefox; Thunderbird
Plaats reactie