FF start als dikke poep, na het openen van 4 tabbladen

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
Pieszyce
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 maart 2021, 13:21
    Windows 10 Firefox

FF start als dikke poep, na het openen van 4 tabbladen

Bericht door Pieszyce »

Geachte Heren,

Sinds gisteren problemen met FF.

Ik open 4 tabbladen en wil ik dan een derde of vierde openen, dan lukt dat niet meer.

Hij blijft de pagina opvragen en na 10 minuten[als ik geluk heb] verschijnt de opgevraagde pagina ineens. Dit is niet alleen bij mij, maar ook bij mijn schoonheid op haar laptop. Ineens komt ze niet verder.

Ik heb naast FF, ook nog seamonkey, chrome en brave op de PC geïnstalleerd en zo gauw ik naar deze browsers ga en daar herhaal wat ik in FF deed, is er niets aan de hand en verschijnt alles snel.

Is er in de laatste Update iets wat nog niet goed werkt of waar ligt dit aan? Ik had Ublock al uitgeschakeld en het ging even beter, maar nu is het weer hetzelfde.

Heeft iemand anders hier ook last van, klopt het dat men Ublock wil uitschakelen wegens te kort aan reclame inkomsten?

Maar het blijft vreemd dat die andere drie browsers geen problemen geven.

Wie heeft er een oplossing?

Met vriendelijke groet,
Pieszyce
Pieszyce
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 maart 2021, 13:21
    Windows 10 Chrome

Re: FF start als dikke poep, na het openen van 4 tabbladen

Bericht door Pieszyce »

Heb omdat ik niets hoorde, Firefox opfrissen gedaan.

Goed het draait weer zoals het moet, maar ben wel gelijk de 2 knoppen Afbeeldingen info en Pagina info op de rechtermuisknop kwijt.

Het zal toch niet zo zijn dat ik vanaf versie 89 opnieuw moet beginnen?

Of is er een instelling in about:config aan te passen
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: FF start als dikke poep, na het openen van 4 tabbladen

Bericht door Pettic »

Ik heb deze extensie (View Image Info Reborn) gevonden, is dat iets voor je?
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/a ... ent=search
Windows; Firefox; Thunderbird
Pieszyce
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 maart 2021, 13:21
    Windows 10 Chrome

Re: FF start als dikke poep, na het openen van 4 tabbladen

Bericht door Pieszyce »

Hai Pettic,

Het gaat mij er om dat deze knop er in stond voor ik opfriste, werkte als een trein en na opfrissen ineens alles weg was.

Ik kan opnieuw installeren met 89 dan is alles goed, maar als dit elke keer zo gaat??? :(

Vraagje wat is het het verschil, tussen Firefox en seaMonkey?? Volgens mij zijn beide van Mozilla en bij de laatste staat die knop gewoon onder de rechtermuisknop ondanks diverse updates.

Mvg
Pieszyce
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: FF start als dikke poep, na het openen van 4 tabbladen

Bericht door nirwana »

Firefox wordt door Mozilla gemaakt en onderhouden en is alleen de webbrowser.

SeaMonkey is de oude Netscape Communicator, dus 1 geïntegreerd programma voor al je online activiteiten. Dat is niet alleen een browser, maar ook een mailprogramma en wat je verder nodig kunt hebben. Daar zit bijvoorbeeld ook een programma bij voor het maken en onderhouden van webpagina's, genaamd Composer.
Deze versie wordt inmiddels door de community onderhouden. Dat zijn vrijwilligers zoals jij en ik.

Mozilla heeft dit jaren geleden uit elkaar gehaald en biedt dit nu aan als Firefox Thunderbird, etc. Kompozer en Bluegriffon zijn met een standalone programma gekomen voor het onderhouden van websites, etc.

Zo heb je dus de keus wat je wilt gebruiken. Ook van Firefox zijn weer platformspecifieke projecten afgeleid zoals Waterfox: https://www.waterfox.net/
Volgens mij is dat project wat behoudender dan Firefox, dus misschien ook eens het proberen waard...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: FF start als dikke poep, na het openen van 4 tabbladen

Bericht door Mad Maks »

Pieszyce schreef: 9 januari 2022, 21:13 Heb omdat ik niets hoorde, Firefox opfrissen gedaan.

Goed het draait weer zoals het moet, maar ben wel gelijk de 2 knoppen Afbeeldingen info en Pagina info op de rechtermuisknop kwijt.

Het zal toch niet zo zijn dat ik vanaf versie 89 opnieuw moet beginnen?

Of is er een instelling in about:config aan te passen
Hi

In Versie 87 is het contextmenu opgeschoond en een aantal weinig gebruikte functies zijn eruit gehaald zoals Afbeelding info,
je kan via de about:config deze functie terug zetten, zoek naar browser.menu.showViewImageInfo en zet deze op 'true'

succes
Tim Maks
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 10 Firefox

Re: FF start als dikke poep, na het openen van 4 tabbladen

Bericht door markh »

Pieszyce schreef: 10 januari 2022, 11:28 Hai Pettic,

Het gaat mij er om dat deze knop er in stond voor ik opfriste, werkte als een trein en na opfrissen ineens alles weg was.

Ik kan opnieuw installeren met 89 dan is alles goed, maar als dit elke keer zo gaat??? :(

Vraagje wat is het het verschil, tussen Firefox en seaMonkey?? Volgens mij zijn beide van Mozilla en bij de laatste staat die knop gewoon onder de rechtermuisknop ondanks diverse updates.

Mvg
Pieszyce
Opfrissen zorgt voor een nieuw profiel - zie https://support.mozilla.org/nl/kb/firef ... tialiseren. In dit artikel staan ook aanwijzingen om eventueel oude gegevens weer terug te halen.
Pieszyce
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 maart 2021, 13:21
    Windows 10 Firefox

Re: FF start als dikke poep, na het openen van 4 tabbladen

Bericht door Pieszyce »

Hai Nirwana,

Excuses voor het late antwoord, maar ik was verhindert. Ik had iemand van mijn groep gevraagd je te antwoorden, maar dat heeft hij dus niet gedaan. Excuses.

Kleurstelling van Seamonkey trekt me niet, maar verder is het niet verkeerd.

Dat ze het uit elkaar trekken kan, is iedereen zijn/haar beslissing, maar mij gaat het er om WAT wil men? Het is zo jammer, en speciaal voor mensen zoals ik die dagelijks veel tekst en afbeeldingen verwerken, dat men goed werkende onderdelen verwijdert.

Ik heb al eens gezegd, toen ik begin, was het meteen met Netscape en later Firefox, IE e.d. gebruikte ik zeer af en toe, dus was bij de start van e.e.a. al aanwezig.

Het trage draaien van FF is voorbij, heb een opruiming gedaan en wat nodig was weet hersteld, alleen was ik vergeten een paar dingen op te schrijven die ik nog moet zoeken. Maar het werkt weer zoals het moet.

Waterfox, ga ik bekijken, misschien is dat iets voor de laptop van mijn schone dame. :D

Ik ga ook een nieuw thema aanmaken, over problemen met selecteren en kopiëren in Twitter

Groetjes en dank voor je antwoord.
P.
Pieszyce
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 maart 2021, 13:21
    Windows 10 Firefox

Re: FF start als dikke poep, na het openen van 4 tabbladen

Bericht door Pieszyce »

Hai markh,

Bedankt voor je hulp, het werkt allemaal weer en nu maar hopen dat het blijft werken.
Misschien UPdate, maar uitzetten.

Groetjes
Pieszyce
Gesloten