Slotje op account

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
timtech
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 januari 2022, 12:10
    Windows 10 Firefox

Slotje op account

Bericht door timtech »

Ineens kan ik mijn ingekomen mails niet meer lezen; mijn email-account zit op slot.
(email-icoontje laat ook een slotje zien.)
De serverinstellingen staan allemaal goed
Nieuwe mails kunnen wel worden gelezen; oude mails, tot en met twee uur geleden, zijn verborgen.
Iemand de gouden tip?
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Slotje op account

Bericht door Pettic »

Het lijkt er op dat je encryptie niet overeen komt met die van je provider. Je hebt bijvoorbeeld SSL/TLS ingesteld en het moet STARTTLS zijn of iets anders.
Waarschijnlijk gebruik je het IMAP-protocol waarbij dus de berichten op de server blijven staan en zonder verbinding zie je geen berichten.
Kijk eens in je webmail of je de oude berichten wel ziet.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Slotje op account

Bericht door nirwana »

Dat slotje zou alleen op versleuteling van de verbinding moeten duiden, dus dat zou geen kwaad moeten doen: https://support.mozilla.org/bm/questions/1091005

Als Thunderbird niet alle mails toont, controleer dan in het menu of je daar een bepaalde optie hebt aangevinkt die dat kan verklaren.

Boven de berichten zit ook nog een Quick filter-balk waarmee bijvoorbeeld alleen ongelezen berichten getoond kunnen worden : https://www.pcworld.com/article/460596/ ... sages.html
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
timtech
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 januari 2022, 12:10
    Macintosh Chrome

Re: Slotje op account

Bericht door timtech »

:oops: Dank allen!
Probleem is gevonden.
Had niets met het slotje te maken...
Door een onhandige manier van vervoeren waren er enige toetsen ingedrukt waardoor alle mails naar de prullenbak werden gestuurd.
Heb inmiddels alles weer terug; met excuus voor mijn dommigheid :oops:
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Android Firefox

Re: Slotje op account

Bericht door Pettic »

In ieder geval goed dat je het gevonden hebt, een mechanisch probleem dus. Daar denk je nooit aan.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gesloten