Kan e-mails ontvangen maar niet versturen

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
Tarzan
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mei 2005, 20:57
Locatie: Vlaanderen
    Windows 10 Firefox

Kan e-mails ontvangen maar niet versturen

Bericht door Tarzan »

Ik kan momenteel wel e-mails ontvangen maar niet versturen. Als ik mijn account opnieuw wil instellen via "uw bestaande e-mailadres instellen" krijg ik op het einde van de rit steeds de volgende mededeling: Fout bij het aanmaken - inkomende server bestaat al.

Wie kan mij de oplossing geven voor mijn probleem? Alvast 1000-maal dank.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Kan e-mails ontvangen maar niet versturen

Bericht door Pettic »

Je kunt niet een zelfde account toevoegen dat al bestaat, dat is wat de melding je probeert te vertellen.
Je probleem is het versturen, dus daar moet je naar kijken, Van belang is de foutmelding die je krijgt als je een bericht wilt versturen.
Een paar opties:
- is de SMTP-server juist ingesteld met gebruikersnaam, wachtwoord (tijdens verzenden), poort, beveiligingsmethode e.d.
- is de juiste SMTP-server aan je account gekoppeld.
- postvak vol
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Kan e-mails ontvangen maar niet versturen

Bericht door nirwana »

Tarzan,

Als je in het menu van Thunderbird naar de Accountinstellingen gaat, dan staat helemaal onderaan in de lijst met accounts een Uitgaande server (SMTP). Als je daarop klikt dan kun je een of meerdere uitgaande mailservers instellen.

Zoals Pettic al aangaf: als je problemen ondervindt met het versturen van e-mails, dan moet je daar eens gaan kijken wat er staat ingesteld.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Tarzan
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mei 2005, 20:57
Locatie: Vlaanderen
    Windows 10 Firefox

Re: Kan e-mails ontvangen maar niet versturen

Bericht door Tarzan »

Dank aan beiden voor de raadgevingen. Echter, niets hielp en ik heb dan maar voor een drastische oplossing gekozen: ik heb Thunderbird volledig opnieuw geïnstalleerd. Nu werkt het weer perfect.
Gesloten