Kopieren en selecteren in Twitter na Update FF en W10

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Pieszyce
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 maart 2021, 13:21
    Windows 10 Firefox

Kopieren en selecteren in Twitter na Update FF en W10

Bericht door Pieszyce »

Beste mensen,

Pas een update van W10 en FF gehad.

Vanaf dat moment is het voor mij niet meer mogelijk op twitter tekst te kopiëren.

Werkwijze,

Ik klik een stukje tekst aan, zet vertalen aan, selecteer die tekst inclusief account naam van de poster en Krijg,

Alleen accountnaam poster de rest lukt niet, die moet ik per blok afzonderlijk selecteren en kopiëren.
Ook is het niet mogelijk het video adres te kopiëren met rechtermuis en “kopieer video adres”.

Ik heb op Twitter nagevraagd bij vrienden daar en niemand heeft dat probleem, sommigen omdat ze geen update gedaan hebben en anderen omdat ze niet kopiëren.

Zijn er hier mensen die dat probleem ook hebben?

Ik heb zelfs met verschillende proxy’s het geprobeerd, maar alles blijft hetzelfde.

Wie het weet, graag info :wink:

Mvg
Pieszyce
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Kopieren en selecteren in Twitter na Update FF en W10

Bericht door nirwana »

Ik probeer je te volgen, maar ik haak al af bij "zet vertalen aan".
Dat ken ik namelijk niet als functie van Firefox.
Bij Twitter zie ik wel een link met als opschrift Tweet vertalen. Is dat waar je op doelt?
Of gebruik je voor het vertalen in Firefox een bepaalde addon/extensie?
Of is het meer mijn gebrek aan kennis van wat er allemaal mogelijk is met Firefox? Want ik ken uiteraard ook niet alle mogelijkheden.

Met het kopiëren van de tekst van een tweet heb ik hetzelfde probleem als jij beschrijft. Dat wijt ik vooral aan Twitter die natuurlijk de verschillende onderdelen heeft opgedeeld in verschillende HTML-elementen, zoals div, span, etc. Dit kopiëren heb ik ook in Google Chrome geprobeerd en daar lijkt het erop dat er meer tekst gekopieerd wordt. Nu wil ik niemand aanraden om dan maar Google Chrome te gebruiken. Ik gebruik die browser vooral als referentie. Daarna ga ik snel weer terug naar mijn geliefde Firefox :-)

Ook heb ik geprobeerd om op Twitter in een video met de rechtermuisknop te klikken. Dan krijg ik slechts 1 optie en dat is Video-adres kopiëren. Maar blijkbaar werkt dat niet (meer) goed, want er wordt dan niets naar het Windows-klembord gekopieerd. Ik heb precies hetzelfde ook in een Google Chrome-browser geprobeerd en daar wordt er ook niets op het klembord geplaatst.
Dus ik denk dat dit eerder los staat van de Firefox-update en meer een probleem van Twitter is dan van Firefox.

Dit vond ik ook wel handige informatie: https://reverseengineering.stackexchang ... from-tweet
De onderste reactie daar geeft aan hoe je via de Delen-knop van een video toch alsnog aan het video-adres kunt komen. Altijd handig om te weten.

Ondervind je dezelfde problemen als je Tweetdeck van Twitter gebruikt?

PS: er is ook een Better Tweetdeck-addon voor Firefox.
Misschien ook interessant: https://addons.mozilla.org/firefox/addon/twitter-app (toont Twitter in de zijbalk (aka sidebar) van Firefox)

Disclaimer: ik ben de enige Nederlander (?) die niet op Twitter of Facebook te vinden is. Dus veel inhoudelijke kennis heb ik niet van deze platformen. Ik heb zojuist mijn Twitter-account afgestoft (nieuw wachtwoord, etc) en ben daarmee op Twitter ingelogd om te zien of dat nog verschil maakt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Pieszyce
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 maart 2021, 13:21
    Windows 10 Firefox

Re: Kopieren en selecteren in Twitter na Update FF en W10

Bericht door Pieszyce »

Hai Nirwana,

Geweldig man dat je even gekeken hebt, dus ik ben niet de enige met problemen. Ik had al iemand die er naar zou kijken via smartphone en die kan wel alles doen, maar ik weet nog niet waarmee hij werkt.

Wat jij dus ervaren hebt, heb ik ook, In Firefox, Seemonkey, Chrome(grrrrrr), NIETS lukt.

Je links ga ik bestuderen en kijken wat ik er mee kan Hartelijk dank daarvoor.

Ik zou ook liever ver weg van die twee blijven, Facebook gebruik ik om mijn links naar mijn nieuwsportal te plaatsen zodat mensen, via Facebook op mijn Polennieuwspagina terecht komen. Op Twitter heb ik veel waardevolle contacten in Polen die mij van nieuws voorzien, zowel van de straat als rechtstreeks vanuit de overheid.

Resultaat.

Ik MOET wel :( :( :(

Vooral omdat van mijn groep ik de enige ben met een Poolse vrouw en enige kennis van de taal. :D :D

Nogmaals hartelijk dank, ik ga mijn 155 mm kaliber opstellen richting Twitter, die moeten nu maar eens voor de dag komen.

Met vriendelijke groet,
Pieszyce
Pieszyce
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 maart 2021, 13:21
    Windows 10 Firefox

Re: Kopieren en selecteren in Twitter na Update FF en W10

Bericht door Pieszyce »

Hai Niwana,

Bij deze wil ik even melden dat alles in orde is.

Het kostte Twitter twee weken, om alles te herstellen, maar nu werkt het weer. :D

Bedankt voor je reactie en het topic, mag je van mij sluiten.

Met vriendelijke groet,
Pieszyce
Plaats reactie