Agenda meenemen naar andere installatie

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
Gebruikersavatar
kostenzer
Berichten: 52
Lid geworden op: 7 september 2006, 19:22
    Windows 10 Firefox

Agenda meenemen naar andere installatie

Bericht door kostenzer »

Hallo,

Ben ik weer.
Ik zit nog te klungelen met mijn agenda.
Hij/ze staan op mijn schijf. Op D:\Agenda's. Ik maak bij de nieuwe installatie de betreffende agenda aan en dan via -Gebeurtenissen en taken- kan ik dan het betreffende ics file importeren. Dat gebeurt want ik zie de verjaardagen (in dit geval) verschijnen.
Alleen als ik dan onder de eigenschappen van de betreffende agenda kijk ziet het er anders uit dan op de computer waar het vandaan kwam. Zie de afbeeldingen:
Afbeelding
Op plaatje 1 het aanmaken van de agenda, de stap nadat ik voor het opslaan op mijn computer gekozen heb. Plaatje 2 als ik de betreffende agenda geïmporteerd heb en plaatje 3 zoals het uitziet op de andere computer waar de ics files vandaan komen. Alle 3 de de plaatjes zijn voorzien van hetzelfde geblurde e-mailadres. Alleen nu krijg ik file:///D:/Agenda’s/Verjaardag.ics als plaats waar de files lokaal opgeslagen moeten worden niet meer te zien.
Ik heb om te testen een agenda abracadabra aangemaakt. Daarna heb ik hierna op C: en D: gezocht. Geen treffer.
Doe ik wat fout? Waar worden die agenda's dan nu opgeslagen? Toch niet op het netwerk? Ik zou namelijk niet weten waar. Waarom krijg ik iets als plaatje 3 niet meer te zien?

mvg

Rob
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Macintosh Firefox
Contacteer:

Re: Agenda meenemen naar andere installatie

Bericht door Mad Maks »

Hi
als je agenda al op je computer staat op de d schijf moet je bij het aanmaken van een nieuwe agenda kiezen voor 'op het netwerk' en dan deze verwijzen naar de map waar de agenda staat.

succes
Tim Maks
Gebruikersavatar
kostenzer
Berichten: 52
Lid geworden op: 7 september 2006, 19:22
    Windows 10 Firefox

Re: Agenda meenemen naar andere installatie

Bericht door kostenzer »

Ja, daar was ik ook al achter gekomen, maar dat lukte me van geen kant, totdat ik nog eens aan de slag ging na je opmerking.
Ik wist niet dat ik deze locatie vereist geen referenties moest aanvinken en de locatie moest file:///D:/Agenda/Algemeen.ics worden.
D:/Agenda/Algemeen.ics doet het niet.
Was nog een stevig gepuzzel. Ik had waarschijnlijk niet zolang gepuzzeld als je me niet mijn ingeslagen weg bevestigd had.
Daarvoor mijn dank.
Nu nog de vertrouwde kleuren instellen en ik ben weer helemaal tevreden.

Bedankt.
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Macintosh Firefox
Contacteer:

Re: Agenda meenemen naar andere installatie

Bericht door Mad Maks »

Mooi dat het gelukt is

groet
Tim Maks
Gesloten