1 mailaccount werkt niet meer

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Bas uit NL
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 maart 2022, 13:05
    Windows 10 Chrome

1 mailaccount werkt niet meer

Bericht door Bas uit NL »

Sinds 1 week merk ik dat 1 mailaccount niet meer werkt (domeinnaam oervanovis). 2 andere mailaccounts werken prima (domeinnaam van KPN).

Ik kan vanuit oervanovis geen mails versturen en ontvangen mails worden niet weergegeven. D.w.z. dat ik inmiddels nog 2 ongelezen mails zou moeten hebben. Achter de map Postvak IN staat nl. nr 2 vet gedrukt. In het berichtenvenster worden de 2 nieuwe e-mails niet getoond. De laatste mails in mijn inbox waren van 23-2-2022.
Als ik een bericht wil verzenden verschijnt de melding 'Verzenden van dit bericht mislukt. Een geldige licentie kon niet worden gevonden.'

Ergens begin dit jaar heb ik de serverinstellingen aangepast i.v.m. een probleem tijdens het verzenden van mails vanuit oervanovis. Ik heb wat standaard instellingen hersteld en de servernaam gewijzigd naar outlook.office365.com. Daarna werkte het account weer tot een aantal dagen terug dus.

Om dit probleem opgelost te krijgen heb ik twee dingen gedaan.
1. Ik heb het email account verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Sindsdien zijn alle berichtenvensters binnen dit bewuste emailaccount leeg. TB geeft rechtsonder in beeld weer dat er 848 items worden gevonden in Postvak IN waarvan 2 ongelezen.

2. Ook heb ik TB gede-installeerd en direct weer geïnstalleerd. Na installatie waren alle emailaccounts weer zichtbaar met de inhoud van voor de-installatie !

Vraag 1a : Is het email account van oervanovis misschien vol? Vraag 1b : En hoe kan ik de 848 items weggooien terwijl ik ze in mijn berichtenvenster niet zie. Deze is immers blanco.
Binnen de accountinstellingen heb ik inmiddels onder de 'lokale mappen' de schijfruimte aangepast. Berichten worden nu verwijderd die ouder zijn dan 90 dagen. Dit stond op 'Geen berichten verwijderen'. Ik hoop dat dit positieve invloed heeft.

Vraag 2 : Wat kan ik nog meer doen om het account van oervanovis werkend te krijgen.

Ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
kostenzer
Berichten: 52
Lid geworden op: 7 september 2006, 19:22
    Windows 10 Firefox

Re: 1 mailaccount werkt niet meer

Bericht door kostenzer »

Ik heb een outlook.office365.com exchange account. Echt veel verstand heb ik er niet van, maar deze loopt bij mij prima na de tip van de ict man.
Prima, omdat ik de add-on OWL heb aangeschaft. Kost wel wat (€10 per jaar per account) maar dan heb je ook wat.
Owl kun je, dacht ik, een maand gratis proberen. Een keer per jaar krijg ik een herinnering voor die €10.
Zou dit je problemen misschien oplossen? Zou mooi zijn.
Plaats reactie