Thunderbird, pop/imap terug halen van mail's

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
Ivan Deleus
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 maart 2022, 12:05
    Windows 10 Firefox

Thunderbird, pop/imap terug halen van mail's

Bericht door Ivan Deleus »

Ik ben voor een vriend een probleem met zijn thunderbird aan het oplossen.

Is klant van Proximus. Hebben al jaren een imap account gekoppeld aan Thunderbird. Laatste profile-backup is van 2020.

In februari van dit jaar heeft hij een smartphone aangeschaft om ook zijn mails te kunnen checken. Waarschijnlijk hebben ze (vrienden/familie) bij de koppeling van de smartphone per ongeluk even een POP account gekoppeld. Wat maakt dat we de mails van voor de pop-activatie verloren zijn.

Is er iemand die me op weg kan helpen om dit recht te zetten. Ik heb gemerkt dat in de "profiles" map, een heleboel gegevens zitten, waaronder de imap en pop mappen van die periode.
Wel is er maar 1 profile map.

Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt.

Ivan
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Thunderbird, pop/imap terug halen van mail's

Bericht door Pettic »

Als op de telefoon de 'oude' e-mails nog aanwezig zijn lukt dat door het daar aanmaken van een imap-account en de berichten daar naartoe te kopiëren. Wel eerst het ophalen van berichten door het pop-account uitzetten!
Zijn die berichten verwijderd kunnen ze nog in de prullenbak zitten; zo niet dan helpt geen moedertje lief meer.
Als het gelukt is en alle berichten (ook uit mappen) zijn gekopieerd dan kun je het pop-account op de telefoon verwijderen.
Windows; Firefox; Thunderbird
Ivan Deleus
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 maart 2022, 12:05
    Windows 10 Firefox

Re: Thunderbird, pop/imap terug halen van mail's

Bericht door Ivan Deleus »

Hey Pettic, bedankt voor je berichtje. Maar op de gsm stonden geen oude mails meer. Vroeger had ik een Pop account ingesteld. Toen de mensen een GSM in het mail gebeuren hebben toegevoegd, zijn ze overgestapt naar IMAP, zonder de mails van de POP naar de IMAP over te hevelen. Ik had gezien dat de Profile ruim groot was, en me de indruk gaf, dat de gegevens er nog wel ergens zouden zijn. Na wat zoekwerk heb ik de oude POP-gegevens teruggevonden, in de map "MAIL". Deze heb ik in een nieuwe installatie van Thunderbird kunnen laden, en nu net kunnen samenvoegen met de nieuwe IMAP account. Alles terug in orde! Bedankt om mee oplossingen te zoeken. Deze link mag afgesloten worden.
Groeten Ivan.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Android Firefox

Re: Thunderbird, pop/imap terug halen van mail's

Bericht door Pettic »

Je hebt geluk gehad dat de mappen niet gecomprimeerd waren.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gesloten